Norsk
Gamereactor
artikler

Oppsummering: Slik var EAs pressekonferanse

Det var store forventninger knyttet til EAs pressekonferanse i år, og mye av det skyldtes Star Wars. Hva annet hadde de å slå i bordet med? Vi oppsummerer...

Abonner på vårt nyhetsbrev her!

* Påkrevd felt
HQ

Allerede før noen har gått på scenen har vi fått et glimt av Madden, og det tar seg opp med en gjeng trommekyndige personer. EA legger ikke skjul på at det er deres kjente spillserier som sitter i førersetet.

Historiemodusen i FIFA var tydeligvis en stor suksess, for det ser ut til at den er kopiert over til årets Madden. Historien ser i hvert fall helt lik ut, bortsett fra at det handler om amerikansk fotball.

HQ

Andrew Wilson går på scenen og snakker og fjorårets pressekonferanse, og deretter går han over til Star Wars Battlefront II. EA har tydeligvis lyttet til alle (!) tilbakemeldingene fra spillerne, og gjort de nødvendige endringene. Alle skal ha blitt hørt, så vi får se om det er igjen av utviklerens eget preg.

Dette er en annonse:

Andrew Gulotta introduserer Battlefield 1 før vi får se en video full av youtubere som snakker om hvor rått spillet er. Deretter forteller han stolt at det kommer totalt seks nye kart i september, sammen med utvidelsen In the Name of the Tsar. Stemningen er nå på vei gjennom taket. De to nattkartene kommer som kjent senere denne måneden og i juli.

HQ

Patrick Söderlund entrer scenen for å snakke om en ny flerspillermodus, men han ville bare erte oss. Han kan nemlig ikke si noe før på Gamescom. Deretter følger mye om lite om esport, men det er bare for å flytte fokuset over på FIFA 18.

"Men in blazers" forsøker seg på stand-up, tror vi, men det henger ikke sammen. Ikke er det morsomt heller (3/10). FIFA-segmentet avsluttes med at vi får vite at det kommer mer historie til spillserien.

Dette er en annonse:
HQ
HQ

Need for Speed Payback for rampelyset. De som presenterer er superkule mens de forteller om hvordan vi skal kunne bygge vår egen bil fra vrak til flak (som vi sier i Våler). Deretter får vi se et oppdrag fra spillet. Det ser ut til å bli en blanding av Need for Speed, The Fast and the Furious og Burnout.

HQ

Så lover Söderlund at vi skal få noe annet, noe nytt. Han har nemlig snakket med Josef Fares (Brothers: A Tale of Two Sons). Med studioet Hazelight har han laget Prison Break-spillet A Way Out. Dette er et samarbeidsspill hvor dere skal bryte ut av fengsel, finne dine kjære og samtidig holde politiet på trygg avstand. Fares snakker om et spill hvor historien skal sitte i førersetet. Han er kveldens mest karismatiske og energiske, og forteller at spillet kun kan spilles sammen med noen andre. Ja, det har split-screen for sofaspilling. A Way Out skal slippes i begynnelsen 2018.

HQ

Söderlund er tilbake på scenen for å snakke om Xbox Scorpio, og avslutter med å vise frem det nye spillet til Bioware, Anthem. Noe mer får vi ikke før konferansen til Microsoft. Se teaseren her:

HQ

Sean O'Brian introduserer NBA Live 18. De har visst brukt to år på å bygge spillet, og vi skal få en smakebit via en demo i august.

HQ

Veien videre går til Star Wars Battlefront II. Det virker som om det er veldig viktig for EA å fortelle at de har lagt til alt som communityet har bedt om. Innhold, innhold, innhold. Så smeller det, vi får se flerspilleraction fra Theed. En haug av helter blir vist frem, og blant dem finner vi Finn. Konferansen føles som ferdig, for nå har vi gått over til en slags presentasjon av flerspilleren der en gjeng med Youtube-personligheter spiller på Theed.

HQ

Dermed var det hele over, og det er vanskelig å felle noen dom. Dette handler i stor grad om å dyrke de etablerte merkevarene, og de største nyhetene har EA overlatt til senere. Vi får i det minste se frem til at Anthem skal vises hos Microsoft.

Hva syntes du om EA Play?

Oppsummering: Slik var EAs pressekonferanse


Loading next content