Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Hva er deres topp 3 filmer/serier? Har lyst til å se noen gode filmer og serier. Så vil sjekke om det er noen her som har samme innen en av de topp tre...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Topp tre filmer kan du lese om i topp 20 bloggen min

Topp tre serier ? skal vi se...

-3 Kanskje GoT, eller kanskje Justified, eller kanskje The Wire, eller kanskje Breaking Bad ? Nei forresten.. Sesong 1 av True Detective er den tredje beste.

-2 Deadwood. Tidenes beste western. Uansett medie. Hands down.

-1 Sons Of Anarchy. Tidenes beste serie. Må ses !
The gavel corrupts
  • 0
Topp 3 Filmer

1. Pulp Fiction

2. The Raid 2

3. John Dies at the End

Topp 3 serier for tiden

1. Breaking Bad

2. Shameless

3. Mr. Robot
  • 0
Takktakk! Så nylig pulp fiction, har også sett Breaking Bad. Utover det var det mange fine tips på topp 20! Dere er flotte som svarer så fort! <3
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Jeg gir deg 10 filmer;

- Sweeney Todd: The Demon Barber of Fleet Street
- The Lord of the Rings-trilogien
- Pulp Fiction
- The Perks of Being a Wallflower
- Se7en
- The Green Mile
- The Shining
- Die Hard
- Shaun of the Dead
- The Dark Knight

og 3 serier

- Seinfeld
- Breaking Bad
- The Sopranos
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
The green mile! <3

Elsket den filmen.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
  • 0
Jeg nevner bare 10/10-filmene mine:

Gudfaren 1-2, Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Do the Right Thing, Patton, Seven Samurai, Spirited Away, The Deer Hunter, The Breakfast Club, Whiplash, The Raid 2, Silence of the Lambs, Se7en, A Clockwork Orange, One Flew Over the Cuckoo's Nest, It's a Wonderful Life og Das Boot.

Og tre serier: The Sopranos, The Wire og Breaking Bad.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Jeg nevner bare 10/10-filmene mine:

Gudfaren 1-2, Shawshank Redemption, Pulp Fiction, Do the Right Thing, Patton, Seven Samurai, Spirited Away, The Deer Hunter, The Breakfast Club, Whiplash, The Raid 2, Silence of the Lambs, Se7en, A Clockwork Orange, One Flew Over the Cuckoo's Nest, It's a Wonderful Life og Das Boot.


Solid liste!

Mine 10ere er Pulp Fiction, Jaws, Spirited Away, The Godfather, Silence of the Lambs, Requiem for a dream, City of God, The Hateful Eight, Life is Beautiful og Raiders of the lost arc!
  • 0
Filmer:
City of God, One flew over the cuckoo's nest, 12 angry men, Pulp fiction, Goodfellas, Gladiator og Whiplash.

Serier:
GoT, Breaking Bad, Better Call Saul, The Wire, Stranger Things, Last Week Tonight with John Oliver, Narcos, Silicon Valley, Mr. Robot, Black Mirror og House of Cards.
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
Siterer Predator:
- The Lord of the Rings-trilogien


My nigga.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
An American Werewolf in London

En atmosfærisk film med en creepy undertone.

8/10
  • 0
Kiss Kiss Bang Bang - 7.5
The Lobster - 5/10
The D' is silent.
  • 0
Hobbiten: Smaugs Ødemark

Min favoritt i Hobbiten trilogien! 7/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer A to the H:
City of God, One flew over the cuckoo's nest, 12 angry men, Pulp fiction, Goodfellas, Gladiator og Whiplash.


Hvor er Only God Forgives og en eller to Michael Bay-filmer?? Jeg er faktisk skuffet over deg Holebass.
Emma Watson er skikkelig digg.
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Hobbiten: Smaugs Ødemark

Min favoritt i Hobbiten trilogien! 7/10


Min favoritt og! Husker jeg digget den når jeg så den på kino!


The Good Dinosaur

Jeg digger Pixar! Så var egentlig på tide at jeg fikk sett denne filmen. Generisk historie, greie karakterer og vakker animasjon. Følte jeg hadde sett det før, men animasjonen var utrolig vakker. Er nok en av Pixar sine svakeste. Fortsatt bedre enn BIler 2 og Monster Universitetet da.

7/10
  • 0
Semi-Pro
Nylig lagt ut på Netflix (tror jeg), og måtte se den igjen. Virkelig en av de bedre komediene med Will Ferrell.
Gøy/10

Don't trust the bitch in apartment 23
Ga første episode en sjanse i håp om god humor. Oppfattet det som søppel.
3/10
Are you gonna bark all day, little doggy, or are you gonna bite?
  • 0
Savages

Epic film! Mye god action, og en spennende historie!

8/10
Gothic (1986 ?)

Gjensyn med denne skrullete B-rullen. Kun for spesielt interesserte.
The gavel corrupts
  • 0
Savages

Blake Lively har definitivt kommet på radaren min etter The Shallows og nå denne. Karakterne var lette å like, og den kjører en kjent formel om to gutter som lever luksuslivet helt til virkeligheten innhenter dem på brutalt vis - ikke helt ulikt kinoaktuelle War Dogs.

8/10

The Guest

Denne var en skikkelig overraskelse ettersom jeg bare tok et tilfeldig valg i filmsamlingen. Noe dyp var den ikke, men det trenger ikke slike filmer å være heller. Dan Stevens gjør en kul og interessant hovedrolle, selv om jeg skulle likt å vite mer om ham - ironisk nok fant jeg ut etter litt research at scenene med bakgrunnsinfo om karakteren ble kuttet ut nettopp fordi publikum </i>ikke</i> ville ha det. Ellers en litt svak og forutsigbar avslutning med en slutt som hinter til en oppfølger, men det kommer neppe til å skje. I det minste er regissøren kinoaktuell allerede nå i september, med oppfølgeren til The Blair Witch Project.

7/10
Hellion (2014)

Aaron Paul og Juliette Lewis leverer varene i denne Sundance favoritten.
Men best av alle er unge Josh Wiggins. Stjernepotensiale.
The gavel corrupts
  • 0
Strange Days

En av de filmene Marlboro anbefalte i en blogg for lenge siden. Gadd endelig å se den. Den starter lovende, men blir mer og mer forutsigbar, og filmens spilletid på nærmere 140 min. er å virkelig tøye strikken langt for en så enkel handling og dårlig utnyttelse av settingen. Den greier i det minste å underholde stort sett hele tiden, og Ralph Fiennes og Angela Bassett leverer på det skuespillermessige planet. 6/10
Siterer Predator:
Hvor er Only God Forgives og en eller to Michael Bay-filmer?? Jeg er faktisk skuffet over deg Holebass.


*triggered*

The Big Short

Solid film med god casting. Fortjener den hyllesten som den har fått. Kommer garantert til å sees igjen i fremtiden. Elsker hvordan de bryter the fourth wall.

8/10
AI DUN'T GEHT Y PPLZ R MÆD ÆTT DONULD TRUMP. HI IZ DUIN D SÆIM ÆS TSJANIA. BUILD THAT WALL. LOCK HER UP - Et poetisk innblikk i alt-right bevegelsen anno 2017
  • 0
  • Los
  • Los
Midnight Special

Oh yes! Skikkelig flott film, utrolig bra skuespill, stemmningsfull og spennende hele veien. Jeg har gledet meg til å se den siden jeg så traileren, men jeg gruet meg også fordi jeg var redd filmen ikke skulle bli det jeg ønsket. Men den landet for min del!

Filmen følger en far som kiddnapper sin egen sønn fra en religiøs menighet som mener gutten er en frelser. Gutten har unike egenskaper som gjør han til et mål både for menigheten og myndighetene, and the chase is on!

9/10
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer LesMiserable:
Strange Days

En av de filmene Marlboro anbefalte i en blogg for lenge siden


Du gav filmen en 6/10.. Det er ikke sikkert jeg ville gitt den noe mer.
Det er jo først og fremst filmens estetikk og tone jeg liker. Plottet er jo ikke akkurat mega originalt. Men som mørk framtidsdystopi derimot mener jeg den er briljant.
The gavel corrupts
Hesher

Nok en Marlboro-anbefaling. En bra film om en familie som blir dysfunksjonell etter tap. Fyren Hesher kommer inn i livet deres, og Joseph Gordon-Levitt stjeler også hver scene i rollen. Dette er en film som har alt innenfor familiedramet, dog med noen mørke, komiske undertoner. Den greier ikke helt å heve seg høyere enn andre filmer innenfor samme sjanger, men Hesher er likevel en av de mer underholdende filmene jeg har sett i det siste. 7/10

Siterer Marlboro Red:
Det er jo først og fremst filmens estetikk og tone jeg liker. Plottet er jo ikke akkurat mega originalt. Men som mørk framtidsdystopi derimot mener jeg den er briljant.


Samme her, til en viss grad. Følte aldri at de greide å utnytte fremtidssettingen noe særlig. Det blir vel litt galt å kalle det en dystopi når verdenen fortsatt er den samme som nå? Med mindre du vil være av den kyniske sorten og si at vi allerede er der, da.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!