Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Unforgiven (1992)

Dette er Clint Eastwoods punktum som western helt og også hans beste film som regissør.
Det er også udiskutabelt en av tidenes beste innen sjangeren.
Eastwood kjøpte rettighetene til manuset ca 15 år tidligere og satt på det til han hadde eldes inn i rollen som den gamle og slitne enkemannen og tidligere revolvermannen filmen portretterer.
Filmen er et oppgjør med all heltemytologi westernsjangeren er full av og er også dedikert til Segio Leone og Don Siegel.
Her er det ingen "helter" og ingen "skurker". Vold og tragedie derimot...

Et must for alle film fans !
The gavel corrupts
Thor

God film. Likte 2ern bedre.

7/10
Rainbow Mushroom
  • 0
The Magnificent Seven (2016)

På tross av gode skuespillere, regissørens merittliste og et tydelig romslig budsjett klarer ikke denne filmen å karre seg over middelmådighets merket.
Jeg føler at en Magnificent Seven remake anno 2016 burde ha mer glimt i øyet og tørre å være mer leken og klisje/sjanger bevisst.
Et strammere og mer fokusert manus hadde heller ikke skadet. Jeg føler ingen ting for karakterene eller saken de kjemper for.
Oppgjøret i tredeje akt er like vel ganske fornøyelig med sin ekstremt overdrevne bodycount.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
The Magnificent Seven (2016)


Har tenkt å se den filmen. Skal nok ha den på Blu-Ray i nær fremtid. Gøy å ha flere filmer til samlingen min.
Rainbow Mushroom
Siterer Akres:
Skal nok ha den på Blu-Ray i nær fremtid.


Ville heller sporet opp Blu-Rayen til Unforgiven hvis jeg var deg.. TM7 kan godt vente
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Ville heller sporet opp Blu-Rayen til Unforgiven hvis jeg var deg.. TM7 kan godt vente


Samler på blu-ray filmer så det kan nok bli begge. Men vet ikke hva Unforgiven er..
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Marlboro Red:
The Magnificent Seven (2016)


Forventet du noe mer fra en remake av en remake av en klassiker?
  • 0
Siterer LesMiserable:
Forventet du noe mer fra en remake av en remake av en klassiker?


Ja.
En remake har ingen automatisk forutsetning for å være dårlig. Tvert imot.
The gavel corrupts
  • 0
Men den må jo være bra siden Samuel L. Jackson er i hovedrollen (trur eg). Liker Steelbook versjonen av blu-ray filmen.
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer Akres:
Men den må jo være bra siden Samuel L. Jackson er i hovedrollen (trur eg). Liker Steelbook versjonen av blu-ray filmen.



Denzel Washington..
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Ja.
En remake har ingen automatisk forutsetning for å være dårlig. Tvert imot.


Vanskelig å toppe et mesterverk som Seven Samurai.
  • 0
Siterer LesMiserable:
Vanskelig å toppe et mesterverk som Seven Samurai.


Blir en remake automatisk dårlig når den ikke topper originalen?
  • 0
Siterer SirThomas:
Blir en remake automatisk dårlig når den ikke topper originalen?


Nei, men den vil jo aldri bli spesielt relevant når man kan velge å se originalen isteden. Få remakes er vel bedre, vanligvis? DREDD er kanskje et unntak.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
The Witch

Fortryllende.

8/10


PS: Denne anmeldelsen er sponset av SirThomas
"I used to stop it, but then I took something miserable to the knee." - fantomena til LesMis, Desember 2011
Siterer SirGalahad:
Denzel Washington..


Ops. Forvekslet det med "The Hateful Eight".
Rainbow Mushroom
  • 0
Siterer LesMiserable:
Vanskelig å toppe et mesterverk som Seven Samurai.


Det har jo strengt tatt ingenting med saken å gjøre.
Med den logikken der kan jo folk bare slutte å lage film.

Lagt til 2016-09-25 10:09:
Siterer Crazy Kraken:
Nei, men den vil jo aldri bli spesielt relevant når man kan velge å se originalen isteden. Få remakes er vel bedre, vanligvis? DREDD er kanskje et unntak.



Scarface
Oceans Elleven
Heat
The Departed
True Grit

For å nevene noen remakes som er bedre enn originalen. Å si at "remake" filmer ikke er relevant er rett og slett kunnskapsløst.
Originalen forsvinner jo uansett ikke...
The gavel corrupts
  • 0
Ride Along

Ganske morsom film. Spesielt når Kevin Hart er med.

7/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Jumanji - 7/10

Ganske morsom og godt laget film til å være fra 1994.
The D' is silent.
  • 0
White House Down

Ikke den beste filmen eg har sett så langt i år. I forhold til Olympus Has fallen og London Has Fallen så er White House Down noe dritt. Rett og slett. Minus for dårlig skuespill..

5/10 For å være litt snill...
Rainbow Mushroom
The Magnificent Seven

Har ikke sett så mange westernfilmer opp gjennom min tid, men jeg har sett både dårligere og bedre enn denne. Fans av sjangeren vet akkurat hva de får, for filmen følger oppskriften til punkt og prikke. Jeg kjedet meg ikke, men noe skuffet over oppbygningen og klimakset. Det blir for mange karakterer uten at de blir etablert nok til at man bryr seg spesielt om dem.

6,5/10

The Witch

Faen altså. Hva kan jeg si om denne filmen? Jeg håpet for én gangs skyld at jeg skulle få med tekst når jeg betalte for kinobillett, men den gang ei - og det fikk jeg svi for. Jeg sliter ikke med engelsk generelt, men jeg har mye lettere for å holde fokus på dialogen når det er tekst å forholde seg til. Jeg slet voldsomt med å henge med i aksenten til karakterne, og klarte derfor ikke å engasjere meg spesielt i det som skjedde. Likevel vil jeg gi filmen pluss for godt skuespill, troverdige karakterer, guffen atmosfære og kanskje det mest spesielle - dette er en skrekkfilm som ikke prøver å skremme deg spesielt, men heller bygger opp handlingen på en mer effektiv måte. Alt i alt litt skuffet (sikkert høye forventninger, Predz), og når rulleteksten kom satt jeg igjen med en følelse av var det alt?, men det er ikke filmens feil at jeg ikke fikk med meg så mye. Tar forbehold om at den kan bli bedre om jeg ser den med tekst ved en senere anledning.

6/10
  • 0
2012

Så den tidligere i dag. Av en eller annen grunn syns eg den er bra, men veldig overdreven. Minus for overdrivelse. Likte mer San Andreas.

6.5/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Nightcrawler

I fjor vinter stod det mellom å se denne og Fox Catcher, hvor vi landet på sistnevnte. Nå fikk jeg endelig sett denne. En veldig bra film som gir litt av et portrett av en psykopat. Veldig spennende flere steder. Mye driv og skandale. Slutten kunne vært annerledes.

8/10


Kongens nei

Spennende start. Fint portrett av Haakon, men hans godhet blir litt overtydelig et par steder. Olav er en irriterende karakter og jeg lurer på hvor historisk korrekt rollen er. Forholdet mellom de to rørte ikke meg så mye. Uverdig framstilling av statsminister Nygaardsvold som slettes ikke var handlingslammet. Det ødela litt for meg, og hvor mye Olav tok parti. Filmen bygger opp Olav veldig for de som husker ham som konge. Noe "nostalgi" ble det ikke for meg. Den mest interessante karakteren er den tyske sendemannen, resten blir mer typete. Veldig imponerende skuespill fra hans side. Kunne vært flere slike roller. Tross i denne kritikken er filmen veldig grei. Den bygger opp vår nasjonsfølelse noe som gjør den til et yndet salgsobjekt. Se den og bedøm selv.

7/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Harry Potter Og Mysteriekammeret

God film. Definitivt en favoritt i serien.

8/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Swiss Army Man

Denne filmen vil sikkert mange kategorisere som en eksistensiell komedie.
Personlig vil jeg vegre meg for å kalle det en komedie i det hele tatt, på tross av enkelte komiske øyeblikk.
Men filmen har absolutt noe på hjertet, og hva det er blir vi sakte men sikkert klar over ettersom historien skrider fram.
Den handler ikke om det du ser , men det du etterhvert skjønner.
Det er en alvorlig film med en tragisk fortelling i bunn.
Hadde den våget å ta seg selv bittelitt mer seriøst hadde jeg kanskje likt den bedre.
The gavel corrupts
  • 0
Swiss Army Man

Hva skal man si? På en måte var den fort over, selv om filmen tok sin tid for å bygge seg opp. Forventet en uortodoks komedie, men jeg lo ikke særlig mye. Filmen traff meg rett og slett ikke særlig på humoren, som tidvis føltes veldig barnslig og påtvungen, fikk meg til å tenke på Dum og Dummere. Samme vitser gang på gang er heller ikke et spesielt pluss i boka. Som Marlboro sier har filmen et dypere budskap enn den først gir inntrykk for, og er ganske feelgood på denne måten - man må nesten tro på filmens absurde fremstilling av hva livet er og kan være, men her tror jeg publikum kommer til å være ganske delt både når det gjelder tolkninger og filmens morsomme øyeblikk, som altså for meg ikke var så alt for morsomme. Det er en film man husker for det den er, ikke for hvor bra den er.

6/10

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!