Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Hvilken film/serie så du sist?


Saw

Jeg elsker James Wan, og spesielt for denne filmen.

Mesterverk/10

Saw II

Ikke på langt nær så god som den første, men likevel godkjent.

Oh yes, there will be blood/10

Wakefield

Noe av det særeste og morsomste jeg har sett på lenge. Bryan Cranston skuffer ikke.

8/10
Dunkirk på kino i går, meget , meget bra krigs film, vil unngå å si for mye, men denne var veldig, veldig bra.
Siterer Xtord:
vil unngå å si for mye, men denne var veldig, veldig bra.


Spoiler
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Wonder Woman

Noe langtekkelig. Siste 15-25 minuttene kunne med fordel vært kuttet, da de senket kvaliteten på filmen betydelig.
Tålte ikke trynet på Chris Pine før, men han virker ikke som like mye av en klyse lenger, og bidrar faktisk til de bedre delene av filmen.
Gadot gjør en noenlunde solid Wonder Woman.
Kunne godt hastet mindre med origin historien til WW og heller gjort andre deler av filmen kortere.

Noen kule actionscener og effekter, men de kjedelige partiene trekker mer ned enn de gode trekker opp.
Holdt på å sovne mot slutten av filmen.

Marvel-er-fremdeles-bedre-på-dette/10
  • 0
Fikk endelig sett 12 Monkeys . Helt annerledes enn det jeg hadde forventet meg ut i fra coveret. Alltid gøy når man blir overrasket!
  • 0
Siterer TK Art:
Marvel-er-fremdeles-bedre-på-dette/10


Vet ikke helt jeg. Syns marvel har tapt seg endel de siste årene. Sure, filmene er underholdende, morsomme osv, men de er så ekstremt formel bundet. Det føles nesten som at man har sett filmene før de kommer ut bare fordi man har sett en hel del av de tidligere filmene. Dessuten er de ikke spesielt minneverdige. Både spider-man homecoming og Guardians of the Galaxy 2 regnet jeg som gode filmer da jeg så dem på kino, men nå husker jeg nesten ikke noe fra dem lenger. Sammenliknet med den første Spider-Man filmen så er homecoming litt kjip. Wonder Woman er ikke en perfekt film, og spesielt act 3 mangler litt men jeg syns den er bedre enn det meste marvel har pumpet ut i det siste (hvis vi ikke teller deadpool og Logan, men det er vel teknisk sett helt andre studioer uansett).

Jeg så nettopp Arrival

Fy flate for en god film! Her anbefaler jeg å ikke lese noen anmeldelser eller noe som kan spoile filmen. Helt klart en av de beste sci-fi filmene jeg har sett på mange mange år.
9/10

og så har jeg sett Dunkirk

Ikke min personlige favoritt Nolan film, men den var veldig veldig bra. For meg blir den hakket for upersonlig (man blir aldri skikkelig kjent med karakterene). Det ser ikke ut til at mange har dette problemet, men det gjør at den for min del ikke når opp til Memento, The Dark Knight, Inseption og Interstellar. Nolan leker alltid litt med konseptet "tid" i film, og Dunkirk er intet unntak. Det blir heller ikke like imponerende her, sammenliknet med hans tidligere filmer. Men det er alt i alt en meget god film.
8/10
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Life of Pi

Visuelt fantastisk. God story. Ålreit soundtrack.

Vaiana

Også visuelt flott. Storyen føltes orginal, selv om den er ganske enkel.
Ikke helt sans for sangene, men resten av filmen gjør den til en av de beste fra Disney de siste 15 årene.
  • 0
Annabelle: Creation

Skuffet ikke.

7/10
  • 0
Beauty and the Beast

Langt bedre enn forventet. Vet ikke om Watson var det beste valget som Belle, men det kunne vært verre.

Leon

Alltid like bra.
Siterer Crazy Kraken:
Vet ikke helt jeg.


Wonder Woman er vel den som har fått DC opp av dritten som var BvS og Suicide Squad, men det redder dem vel likevel ikke fra det nivået Marvel allerede har etablert.

Siterer Crazy Kraken:
Både spider-man homecoming og Guardians of the Galaxy 2 regnet jeg som gode filmer da jeg så dem på kino, men nå husker jeg nesten ikke noe fra dem lenger.


Det er kinoopplevelsen som teller, øyeblikket du får gjort deg en oppfatning - eventuelt er det bare førsteinntrykket. Jeg er uansett av den oppfatning om at film er best på kino, så du trenger ikke å se dem igjen hjemme med det første med mindre du føler at du vil vurdere dem på nytt.
Siterer SirThomas:
Wonder Woman er vel den som har fått DC opp av dritten som var BvS og Suicide Squad, men det redder dem vel likevel ikke fra det nivået Marvel allerede har etablert.


Selvfølgelig! Men, den filmen alene var for meg mer spennende og minneverdig enn mye av det marvel har gjort i det siste. Marvel lager ikke dårlige filmer, men de tar heller ikke sjanser og ting skiller seg mindre og mindre ut. Jeg kommer selvfølgelig til å se nye Thor, Black Panther og nye Avengers men jeg tror ikke vi kan forvente noe revolusjonerende.

Siterer SirThomas:
Det er kinoopplevelsen som teller, øyeblikket du får gjort deg en oppfatning - eventuelt er det bare førsteinntrykket. Jeg er uansett av den oppfatning om at film er best på kino, så du trenger ikke å se dem igjen hjemme med det første med mindre du føler at du vil vurdere dem på nytt.


Ja og nei. Kinoopplevelsen er helt klart ekstremt viktig, men jeg setter også pris på filmer som brenner seg fast i hodet mitt i lang tid etterpå. Enten fordi øyeblikkene var så magiske, eller fordi det var en genial plot-twist, eller fordi det var noen spennende underliggende filosofiske ideer.

Marvel sine filmer har i hovedsak en god dose humor og sjarmerende karakterer. Det holder på kino, men gjør kanskje ikke filmen like levedyktig i lengden. Spider-man homecoming hadde veldig lite som var minneverdig, annet enn at "den var morsom". Action sekvensene er ikke spesielt imponerende, karakterutviklingen er ikke like sterk som i tidligere filmer, skurken var overraskende god til å være en marvel film men ikke i nærheten av The Joker eller andre mer kompliserte skurker, osv osv.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
The Big Boss (1971)

Da har jeg sett alle Bruce Lee-filmene. Rip legenden. Alltid kult å se han banke dritten ut av en gjeng med badguys helt alene.
  • 0
Scream S1: 7/10
Scream S2: 7.5/10
Scream Halloween special: 8/10
The D' is silent.
John Wick 2 - Cool stuff
The D' is silent.
The Defenders - 3/10
Hadde det ikke vært for daredevil og hans storyarc så hadde jeg gitt søppelet her 1/10. Dypt skuffet.
The D' is silent.
  • 0
Death Note (Netflix)

Som en adaptasjon så er den forferdelig, men om man ser på den som en reimagining av originalhistorien eller noe sånt så er den helt ok. Jeg ble iallefall underholdt.
Let the voice of love take you higher
Så den første Varg Veum filmen. Ble dypt såret av at de kjørte to bergensere i rollen som "badguys". Mest støtende drittfilm jeg noen gang har sett. 0.1/10
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Dunkirk

Veldig annerledes film fra Nolan denne gangen, og utradisjonell filmatisk sett. Den er enklere og mindre mindblowing enn det vi ofte er vant til, men forteller relativt enkelt om noen skjebner på Dunkirk. En bra film, men føler den mangler det lille ekstra.

7/10


Sully

En dokumentarisk spillefilm om flykrasjet på Hudson-elven i 2009 med Tom Hanks i hovedrollen. Godt skuespillerarbeid, og man føler virkelig med flykapteinen som får mange anklager imot seg. God slutt. Men i alt så spennende som en film om et flykrasj kan bli.

7/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Juno 8,5/10
  • 0
Annabelle: Creation - 7,5/10
Zodiac (2007) - 8/10
The D' is silent.
Seven

En film som jeg endelig fikk sett. Masse stjerner som enda er med i gamet. Føler starten ikke er for underholdende, men slutten er naturligvis god. Alt i alt en god film.

8/10
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Terkel i Knipe (2004)

En av de morsomste filmene fra barndommen!

Slipp Jimmy Fri (2006)

Enda en film jeg husker godt fra jeg var yngre. Enda bedre når jeg så den nå. Humoren passer meg midt i blinken.

Hodejegerne (2011)

Den beste norske filmen ever. Like bra nå som første gang jeg så den i 2011.
Siterer SirGalahad:
Like bra nå som første gang jeg så den i 2011.


Så den selv for noen uker siden, like bra som første gang jeg så den selv!
IT(2017)

Min Første skrekkfilm på kino. Denne innfridde virkelig!


Anmeldelse kommer/10
Damn, I'm good. Sideswipe, Transformers Revenge of the Fallen
Rick and Morty S1

Konge show!

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!