Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Siterer Crazy Kraken:
og karakterene var megakjipe.


Jeg synes ikke karakterene i Xillia var så halvgærne. Milla var kanskje litt i overkant stiv og Rowen småkjedelig, men bortsett fra det synes jeg resten var greie. Det spillet brukte også humoren ofte.

Men ja, jeg savner litt overworlden til Vesperia og Abyss. Etter Vesperia er det ikke mange av verdenene som har vært særlig spennende. Zestiria sin var tidvis småpen, men.

Siterer Xtord:
men er noen her som liker symphonia ved siden av meg?


Ja, det er også et av de bedre. Det eneste jeg "misliker" med det, er at Skitsene ikke har stemmeskuespill (engelsk i hvert fall). Men jeg også holder nok Vesperia høyest.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jeg synes ikke karakterene i Xillia var så halvgærne.


Altså, jeg vet ikke om det skjer noe dramatisk med karakterene når man kommer halvveis i storyen (som abyss) men etter 10 timer med stiv prating så gikk jeg lei. Problemet med Milla var ikke bare at hun var stiv, men stemmeskuespillet var ikke fryktelig imponerende og lydkvaliteten var skremmende lav. De andre karakterene var bedre, men når hovedpersonen er så kjip, så ble det vanskelig å fortsette når heller ikke plotet var spennende.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer TK Art:
Salt & Sanctuary

Selv om jeg elsker alt av Soulsborne fikk jeg meg ikke helt til å like S&S. Vet ikke helt hvorfor men mener å huske at jeg syntes at kontrollene ikke var responsive nok.
Veni, Vidi, Dormivi
  • 0
Siterer Lt Mactawish:
Selv om jeg elsker alt av Soulsborne fikk jeg meg ikke helt til å like S&S. Vet ikke helt hvorfor men mener å huske at jeg syntes at kontrollene ikke var responsive nok.


Sitter med samme følelsen. Har veldig lyst til å like det, men jeg syns ikke combaten er god nok. Også sitter jeg fast på Disemboweled Husk, den bossen er trash.

Ellers så har jeg fullført noen greier jeg også.

Tearaway

Ekstremt koselig og sjarmerende spill, som utnytter Vitaen på en veldig artig måte (selv om jeg ble litt lei av å se trynet mitt så ofte), eneste jeg har å trekke det for er at plattformingen kunne bli litt upresis til tider.

Sleeping Dogs

Likte det egentlig veldig godt. Kul historie og karakterer, og Hong Kong er en veldig flott og interessant by, med mye å gjøre. Storyen ble kanskje litt for lang.

Også har jeg nesten fullført Teslagrad, mangler bare sistebossen. Mange gode puzzles, og kul artstyle, men bossene er veldig frustrerende ettersom man bare tåler ett hit, og da tar det fort litt for mange forsøk før man tar de.
Let the voice of love take you higher
Fullførte Far Cry 4 i går. Likte det, men føltes egentlig som Far Cry 3 med en litt kjedeligere verden. Noen få nye ting og bedre grafikk, naturligvis, men føltes som om de bare forsøkte å presse samme spill inn i et nytt område.

Historien var okay, Pagan Min er fascinerende nok, lederskapssuset hadde vært greit om det faktisk hadde noen betydning Spoiler:eller bare kunne drepe begge to, ta over kontrollen selv. Noen morsomme oppdrag her og der.

Totalt sett et brukbart spill. 7-8/10.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Da var bayonetta 1 på wii-u fullført . Vanskelig og morsomt spill. Siste boss ga meg bank så det holdt i en time pluss før jeg endelig kverket han.
For honor

Story Mode'n that is. Det var snodige greier. Historien dreier seg visst om en ond "warlord" som vil gjøre slutt på freden i verden og sender de tre fraksjonene (riddere, vikinger og samuraier) inn i en smørje, noe som "sjokkerende" nok resulterer i krig. Det er vel i grunn en eneste stor tutorial for de ulike heltene, for karakteruvikling er rimelig fraværende her. De eneste jeg klarte interessere meg litt for, var samuraiene.

Anyways, mer pyntegjenstander til karakteren og en liten porsjon steel var strevet verdt. Mulig jeg går gjennom den en gang til på øverste vanskelighetsgrad, men det blir i så fall etter et tresifret antall runder på multiplayeren.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
God of War: Ghost of Sparta (på ps vita).

Fy flate, for et rått spill! Kvaliteten er skyhøy! Helt klart et av de beste spillene i serien, etter min mening

Siterer Xtord:
Da var bayonetta 1 på wii-u fullført . Vanskelig og morsomt spill.


Kult at du likte det! Bayonetta var et av høydepunktene på 360 for min del
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Fy flate, for et rått spill! Kvaliteten er skyhøy! Helt klart et av de beste spillene i serien, etter min mening

Var usikker om det var vært å spille det, har runnet god of war 1 og chain of lympus, har det på ps3 som del av den ene collection, kanskje jeg skal få lagt det inn på backloggen , bra det er noen andre her som har litt sans for de spilla

Siterer Crazy Kraken:
Kult at du likte det! Bayonetta var et av høydepunktene på 360 for min del

Det er litt kult, har vært et par 360 spill jeg gjerne skulle prøvd. Kjøpt eller fikk Bayo 1 og 2 som en del av collection til julen 2015 tror jeg så var vel på tide at jeg fullførte det. Hører de fleste anser 2 ern som et hakk bedre så det lover jo også bra
  • 0
Digger God of War-serien jeg, og hører "rebooten" også vil by på mer av det jeg liker
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Digger God of War-serien jeg, og hører "rebooten" også vil by på mer av det jeg liker


Det nye God of War ser mer ut som en spirituell oppfølger enn noe annet, men det er kanskje bra? Historien til Kratos er ferdig og hvis vi nå følger historien til viking kratos (tyr?) med nytt gameplay så er det sikkert bra. Men jeg hadde ikke sagt nei takk til en GoW collection pack til PS4. Det er tross alt ikke mange nye spill i denne sjangeren...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Det vil fortsatt ha en god del ting du forventer av et God of War-spill. Bare vent og se;)

Når det kommer til hva jeg har spilt i det siste: For Honor (ser dere tankene mine i anmeldelsen), Nioh (digger det fortsatt), og Titanfall 2 (Føler som jeg er tilbake i Modern Warfare-dagene)
Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Digger God of War-serien jeg, og hører "rebooten" også vil by på mer av det jeg liker

Flere som liker serien er jo kult da. Det er nice da. Har ikke lest eller sett så mye av det siste spillet ved unntak av den første traileren. Må vel få runnet god of war 2 og 3 snart og eventuelt ghost of sparta siden den Crazy Kraken så det til høre ut som veldig bra.


Siterer Eirik Hyldbakk Furu:
Når det kommer til hva jeg har spilt i det siste: For Honor (ser dere tankene mine i anmeldelsen), Nioh (digger det fortsatt), og Titanfall 2 (Føler som jeg er tilbake i Modern Warfare-dagene)

Nice. Nioh skal jeg nok få prøvd en eller annen gang. Titanfall 2 er morsomt har ikke kommet helt der at det føles som mw dagene og spesielt mw2, men kjenner følelsen. Spiller for det meste litt eldre spill jeg nå. Nå som jeg er ferdig med bayonetta ,burde jeg kanskje sette meg ned å spille bayonetta 2. Spiller å litt dragon quest 8 samt rsv 2 og portal 2.
Gravity Rush (til ps vita!)

Veldig kult spill! Litt rotete kamera noen ganger, spesielt i de mest hektiske kampene men ikke noe som ødelegger for selve opplevelsen. Det er fantastisk å fly/falle i dette spillet!

Har egentlig lyst på mer...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Har egentlig lyst på mer...

Gravity rush 2 hehe Nei, men til noe annet jeg burde prøvd å få fullført det første jeg å.
  • 0
Resident evil 7

Holy moly, rått! Basically Outlast, men likte stemningen og gjennomførelsen her bedre.
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Xtord:
Siterer Crazy Kraken:Har egentlig lyst på mer...
Gravity rush 2 hehe Nei, men til noe annet jeg burde prøvd å få fullført det første jeg å.


True! Men jeg tror jeg må vente litt med tanke på alle spillene som kommer nå, og min evig lange backlogg. Spiller Silent Hill 1 nå (også på ps vita) og det er fantastisk!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
True! Men jeg tror jeg må vente litt med tanke på alle spillene som kommer nå, og min evig lange backlogg. Spiller Silent Hill 1 nå (også på ps vita) og det er fantastisk!

Haha, ja jeg ser den. Du er jo ikke den eneste med lang backlog. Er jo mye spill som kommer. Har tilgode å spille silent hill 3. Men, har jo runnet 2 ern på emualtor... spilt hd versjonen engang var får ekkelt , drøyde 4 år før jeg prøvde det på emulator etter at det var på gamefaq best game ever , runnet det var fantasisk. Også spilt litt av silent hill 3. Men, ja jeg har vurdert å prøve silent hill 1 og som du sier ja kanskje hvorfor ikke spille det på vita Bra du liker det. Første i serien du spiller?
  • 0
Det er ikke første Silent Hill spillet jeg spiller, nei. Har runna 2,3 og 4 på ps2, origins på psp, og spilt litt downpour (som var sånn passe elendig). 2ern er min favoritt, med nr 3 like bak. Ikke spill HD collection utgaven. Det er så mye feil og bugs at det er helt krise. Spill det på ps2 eller på emulator
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har runna 2,3 og 4 på ps2, origins på psp, og spilt litt downpour (som var sånn passe elendig). 2ern er min favoritt, med nr 3 like bak. Ikke spill HD collection utgaven. Det er så mye feil og bugs at det er helt krise. Spill det på ps2 eller på emulator

Nice. 3 og 4 blir nok å prøvd en eller annen gang. Vel tre-ern er prøvd men , gir det et nytt forsøk sist gang var det bare for ekkelt. Fått et inntrykk at av unntak av de 4 første å kanskje origins så er resten av spill bare ok. 2 blir vel kanskje ansett som det beste sh generelt sett men , også et av de beste survival-horror. Hadde ikke så yme problemer med hd utgaven før jeg solgte den for 4 år siden minst sikkert 5 , var vel bare for ekkelt, men ja, jeg hadde hørt at det var ganske så reva, at det strengt tatt ikke var en collection , mye bugs osv. Har ikke ps2. Men, ps2 emulator funker så det holder... så blir nok sh 3 og 4 der, så lenge det ikke er ace combat 4 og 5 de funker dårlig på den emulatoren jeg bruker.
  • 0
Mens jeg venter på at Horizon: Zero Dawn skal komme ut så fullførte jeg Rise of The Tomb Raider og det tilhørende Baba Yaga DLC.
"Living My Life In A Japanese Garden of Dreams"
Fullførte nettopp phoenix wright ace attorney (1) på ds emulator. Solid visuell novelle.
Sly Cooper: Thieves in Time

Da var jeg endelig gjennom denne serien. Totalt sett en artig spillopplevelse. Det siste spillet bød på en nokså god historie med snedig bruk av tidsreiser. Festlige nye karakterer, særlig "Tennessee Kid" Cooper og Sir Galleth. Gameplayet er temmelig likt de to forgjengerne og humøren er fremdeles godt bevart. Solide bosskamper. Litt ekstrainnhold skader heller ikke. Om jeg skal sette fingeren på noe, så er det nok at områdene i de ulike kapitlene, er ganske kjedelige. Musikken er også litt tam. At det er såpass likt de andre spillene, kan vel også vippe mellom godt og vondt.

Men for all del, verdt gjennomspillingen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Sly Cooper: Thieves in Time

Må få se å skaffe meg dette etter hvert bare får se åssen det er ,de tre første spesielt 2 og 3 var jo meget bra. Og sirgalahad vil gjerne jeg skal fullføre dette så det er det også.
Gears of War 4

Flott spill og selv min PC kjørte det ganske bra, etter et par oppdateringer til skjermkort driverne. Tror jeg setter dette høyere enn Gears 3 ihvertfall.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!