Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Trophies


Siterer Xtord:
Hvilke 6 remasters, batman? , skyrim, ac?


Sju blir det faktisk, Uncharted 1-3, Skyrim, og AC2-ACR. Unntaket inntil jeg kjøpte en drøss på Black Friday var Uncharted 4.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Tok nylig platinum på AC2 selv. Tenkte å fortsette på Brotherhood og Revelations også, siden onlinetroféene er fjernet. Men før det har jeg veldig lyst på platinumtroféet i FFXV. Ferdig med historien, så det er stort sett bare grinding igjen nå...
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Siterer Xtord:Hvilke 6 remasters, batman? , skyrim, ac?

Sju blir det faktisk, Uncharted 1-3, Skyrim, og AC2-ACR. Unntaket inntil jeg kjøpte en drøss på Black Friday var Uncharted 4.


Aha skjønner , du tenkte slik med remasters. Funker vel det. Vurderte skyrim selv, men stått over så langt, også vurdert AC det å stått over.
Uncharted 4 er jo ikke så halv galt unntak.

Siterer Glorfindel:
Tok nylig platinum på AC2 selv. Tenkte å fortsette på Brotherhood og Revelations også, siden onlinetroféene er fjernet. Men før det har jeg veldig lyst på platinumtroféet i FFXV. Ferdig med historien, så det er stort sett bare grinding igjen nå...

Hadde det ikke vært for det "jevla" buggete trofet i brotherhood på online så hadde jeg nok hat platinum nå / for lenge siden, men siden jeg 99% sikker på at det bugget så ga jeg bare opp.
Åssen er Revelation, er det bra, nærmeste jeg har vært er å ha lånt det, men det var også det nærmeste jeg rakk å komme... er assassins creed hd vært det bare for revelations ... jeg tror ikke jeg klarer/ gidder en ny gjennomspilling av brotherhood , men kanskje ac 2....
FF xv platinumet så faktisk ganske greit ut, nå har jeg ikke spillet, men lista så ok ut.
  • 0
Siterer Xtord:
Vurderte skyrim selv, men stått over så langt, også vurdert AC det å stått over.


Hatt det veldig fornøyelig med Skyrim, men etter 200 timer spilt og et platina-trofé syntes jeg at en pause var berettiget. Begynte å gå litt lei etterhvert. Å conjure dremora lords til å drepe alt og alle for meg er derimot enda veldig fornøyelig.

Av Ezio-trilogien har jeg kun spilt AC2 så langt (spilt alle på PS3 tidligere, før noen spør), og det var ganske morsomt. Enkelte deler har de derimot gjort ganske slett arbeid med. Ansiktene i nåtidsdelen så urørte ut, og var igrunn ganske stygge. For vårt alles beste kunne de bare ha fjernet hele nåtiden, hah.

Siterer Xtord:
Uncharted 4 er jo ikke så halv galt unntak.


Beste unntaket jeg har gjort på en stund, faen så bra spill.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Siterer Xtord:Vurderte skyrim selv, men stått over så langt, også vurdert AC det å stått over.

Hatt det veldig fornøyelig med Skyrim, men etter 200 timer spilt og et platina-trofé syntes jeg at en pause var berettiget. Begynte å gå litt lei etterhvert. Å conjure dremora lords til å drepe alt og alle for meg er derimot enda veldig fornøyelig.

Skjønner. Ser den , har vel 550 timer , men dog på ps3 og 25 på pc. Ja , pause vel fortjent. Haha, men kan se den , at det er orsomt med å conjure Dremora Lords

Av Ezio-trilogien har jeg kun spilt AC2 så langt (spilt alle på PS3 tidligere, før noen spør), og det var ganske morsomt. Enkelte deler har de derimot gjort ganske slett arbeid med. Ansiktene i nåtidsdelen så urørte ut, og var igrunn ganske stygge. For vårt alles beste kunne de bare ha fjernet hele nåtiden, hah.

ja , jeg tror det hadde vært det beste med nåtiden. Ja, hørt det er et par problemer med ansikt og fjes, så godt å få det bekreftet. Ga meg litt etter 5 timer uti black flag. Ble litt små lei, min siden ac 2 tross alt er/var det best, kan være nostaliga nå så har jeg liksom vurdert hd versjonen. Men takker, tror jeg venter litt før jeg kjøper hd.

Siterer Xtord:Uncharted 4 er jo ikke så halv galt unntak.

Beste unntaket jeg har gjort på en stund, faen så bra spill.


Haha ja, jeg koste meg å utrolig mye med det, de første 2-3 ukene etter jeg fikk det. Veldig bra spill indead. Høres ut som du har hatt litt uflaks , siden det er et av eller er det beste untaket du har gjort på en god stund.
  • 0
Siterer Xtord:
Haha


Du kan forøvrig markere før du trykker på "sitere" for å ikke sitere alt som står i innlegget.

Siterer Xtord:
Høres ut som du har hatt litt uflaks , siden det er et av eller er det beste untaket du har gjort på en god stund.


Neh, Uncharted 4 er bare så fordømte bra. Feels all over.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
Siterer The Cookiemonster:
Du kan forøvrig markere før du trykker på "sitere" for å ikke sitere alt som står i innlegget.


ah faen. Den ideen slo meg ikke, bekalger, takk for tipset. Lært noe nytt idag å. Burde jeg strengt tatt ha tenkt på.

Siterer The Cookiemonster:
Neh, Uncharted 4 er bare så fordømte bra. Feels all over.


Skjønner. Gled deg til endingen. Gleder meg til coop kommer.
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Neh, Uncharted 4 er bare så fordømte bra. Feels all over.


Nå ble jeg sittende å tenke over spillet, synd det er slutt...
Det å røyke strå, det er det samme som når 14-åringene drikker seg "drita" på Burn.
Siterer Xtord:
ah faen. Den ideen slo meg ikke, bekalger, takk for tipset. Lært noe nytt idag å. Burde jeg strengt tatt ha tenkt på.


Ikke noe problem, tenkte bare jeg skulle si ifra.

Siterer Xtord:
Skjønner. Gled deg til endingen.


Spilt gjennom to ganger allerede, fikk det i september eller noe.

Siterer Taktikkeren:
Nå ble jeg sittende å tenke over spillet


Velkommen til klubben, hah. Kunne lagd et helt spill med Nate og Elena-fluff for min del, men det er nå meg.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Spilt gjennom to ganger allerede, fikk det i september eller noe.


Skjønner, my bad
  • 0
Plukket nettopp opp platinum nr. 62 i Uncharted 4.

Siterer The Cookiemonster:
Spilt gjennom to ganger allerede, fikk det i september eller noe.


Hah. Jeg har spilt gjennom det tre ganger siden onsdag. Sånn går det når eksamen endelig er over.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
Siterer Ole-Christian:
Plukket nettopp opp platinum nr. 62 i Uncharted 4.


Steike! Det var en del
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Plukket nettopp opp platinum nr. 62 i Uncharted 4.


Sett at du har jobbet med det de siste dagene. Brukte du autosikting for å få 70% treffsikkerhet, eller sikter du bare fordømte bra? Litt lyst til å prøve på plat i det, men er enkelte trophies der som er veldig spesifikke føler jeg.

Siterer Ole-Christian:
Hah. Jeg har spilt gjennom det tre ganger siden onsdag. Sånn går det når eksamen endelig er over.


To be fair, så er det et fordømte bra spill. Kunne glatt ha spilt gjennom flere ganger, men jeg har holdt igjen så jeg ikke spiller det så mye at jeg går drit lei og ikke vil spille det igjen på en evighet.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Brukte du autosikting for å få 70% treffsikkerhet, eller sikter du bare fordømte bra? Litt lyst til å prøve på plat i det, men er enkelte trophies der som er veldig spesifikke føler jeg.


Fikk over 70 % treffsikkerhet uten å aktivt gå for det da jeg spilte gjennom på crushing. Gikk for hodeskudd mesteparten av tiden. Liker ikke autosiktingen, så jeg brukte det bare under speedrun-gjennomspillingen. Det gjør jo spillet latterlig enkelt. Jeg hadde vel 95 % treffsikkerhet med autosiktingen på, så det er ikke et spesielt krevende trophy. Det er en del trophies som er veldig spesifikke og som det er nesten utenkelig at man får gjennom naturlig spilling, men encounter select gjør det til en smal sak å grinde dem ut raskt og enkelt. Det er en bedre trophyliste enn de andre spillene i serien, siden de droppet alle "få X antall kills med våpen Y". Slikt blir fort kjedelig. Det var dog litt flere collectibles, men Uncharted-spillene har alltid vært ganske snille ved at de gir deg oversikt over hvilke kapitler du eventuelt mangler noe fra.

Det eneste som frustrerte meg litt var å få en kill med alle våpnene i spillet. Det ville ikke registrere blant annet propantanken, så jeg måtte gå gjennom hele våpenlisten et par-tre ganger før det fungerte. Bortsett fra det var det et simpelt og rett frem platinum. Å fullføre det på under 6 timer kan virke avskrekkende før man starter, men hvis man har spilt gjennom det et par ganger tidligere er det null problem. Jeg klarte det med nesten halvannen time til overs.

Siterer The Cookiemonster:
To be fair, så er det et fordømte bra spill. Kunne glatt ha spilt gjennom flere ganger, men jeg har holdt igjen så jeg ikke spiller det så mye at jeg går drit lei og ikke vil spille det igjen på en evighet.


Jeg har alltid vært glad i Uncharted-spillene, så det er jeg helt enig i. Det eneste spillet i serien som jeg hadde det mer gøy med under første gjennomspilling må være det originale. Likte 4 bedre enn både 2 og 3. Det var likevel litt i overkant mye klatring, og puzzle-sekvensene var altfor lette. Jeg synes det er for lite fokus på å finne ut av ting på egenhånd, noe som tar litt vekk ifra eventyrfølelsen. Balansen mellom action og roligere sekvenser føltes bedre enn tidligere, dog. Likte også godt at det var mye bedre lagt opp til sniking.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Likte 4 bedre enn både 2 og 3

Det virker litt som utifra hvilke uncharted spill man startet først med har mye med å si hvilke er favoritt noe som kanskje har noe med u2 blir ansett som favoritten blant de aller fleste hvis jeg ikke tar feil, men nå vel det å slik når det gjelder til det meste av filmer og spill tenker jeg....
  • 0
Siterer Xtord:
Det virker litt som utifra hvilke uncharted spill man startet først med har mye med å si hvilke er favoritt noe som kanskje har noe med u2 blir ansett som favoritten blant de aller fleste hvis jeg ikke tar feil, men nå vel det å slik når det gjelder til det meste av filmer og spill tenker jeg....


Det kan nok stemme. Uncharted: Drake's Fortune var faktisk det første spillet jeg spilte på PS3. Sammen med Assassin's Creed.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Fikk over 70 % treffsikkerhet uten å aktivt gå for det da jeg spilte gjennom på crushing. Gikk for hodeskudd mesteparten av tiden. Liker ikke autosiktingen, så jeg brukte det bare under speedrun-gjennomspillingen. Det gjør jo spillet latterlig enkelt. Jeg hadde vel 95 % treffsikkerhet med autosiktingen på, så det er ikke et spesielt krevende trophy.


Skjønner. Ikke fullt så gode meg lå vel kanskje på 45% da jeg spilte gjennom, så 70% virket litt voldsomt. Hvis man kan bruke autosikting for å få det så er det en annen sak, da kan det gjøres mens jeg speedrunner det.

Siterer Ole-Christian:
Det er en del trophies som er veldig spesifikke og som det er nesten utenkelig at man får gjennom naturlig spilling, men encounter select gjør det til en smal sak å grinde dem ut raskt og enkelt. Det er en bedre trophyliste enn de andre spillene i serien, siden de droppet alle "få X antall kills med våpen Y". Slikt blir fort kjedelig. Det var dog litt flere collectibles, men Uncharted-spillene har alltid vært ganske snille ved at de gir deg oversikt over hvilke kapitler du eventuelt mangler noe fra.


Merket meg trophyene i forgjengerene ja, krever nok litt mer grinding. Mente ikke nødvendigvis at trophyene er vanskelige, men at de krevde ting som er litt unaturlig å gjøre. I tillegg må jeg få sjekket ut de skjulte trofeene, har bare to av de eller noe.

Treasures har jeg ordnet, men mangler noen journal notes. Skal uansett være en smal sak å ordne det, kan bare gå på de kapitlene som jeg mangler notes i.

Siterer Ole-Christian:
Det eneste som frustrerte meg litt var å få en kill med alle våpnene i spillet. Det ville ikke registrere blant annet propantanken, så jeg måtte gå gjennom hele våpenlisten et par-tre ganger før det fungerte.


Kan tenke meg at det var litt irriterende ja. Er det en oversikt i spillet over kills med de forskjellige våpnene?

Siterer Ole-Christian:
Å fullføre det på under 6 timer kan virke avskrekkende før man starter, men hvis man har spilt gjennom det et par ganger tidligere er det null problem. Jeg klarte det med nesten halvannen time til overs.


Er nok godt mulig ja, men jeg har alltid likt å ta meg god tid i sånne spill, kikke litt rundt. Tatt en del screens fra spillet i tillegg. Tror jeg brukte oppimot 16 timer da jeg sopet opp treasures, men så prøvde jeg ikke akkurat å kjappe meg heller.

Siterer Ole-Christian:
Jeg har alltid vært glad i Uncharted-spillene, så det er jeg helt enig i. Det eneste spillet i serien som jeg hadde det mer gøy med under første gjennomspilling må være det originale. Likte 4 bedre enn både 2 og 3.


Begynte først i våres, men falt ikke helt for eneren med en gang. Måtte starte på nytt og virkelig fokusere på å sette meg inn i historien og karakterene for å sette ordentlig pris på det. Etter det så ble det å spille gjennom resten ganske greit. 3 skuffet meg litt da. Gidder uansett ikke å gå i detalj, har alt spist opp UC4-tråden med tankene mine om serien.

Siterer Ole-Christian:
Det var likevel litt i overkant mye klatring, og puzzle-sekvensene var altfor lette. Jeg synes det er for lite fokus på å finne ut av ting på egenhånd, noe som tar litt vekk ifra eventyrfølelsen. Balansen mellom action og roligere sekvenser føltes bedre enn tidligere, dog. Likte også godt at det var mye bedre lagt opp til sniking.


Synes 4 var bedre i den forstand at de rett og slett innrømte at skytedelene ikke var styrken til spillet. Snikingen gjorde spillet en god del morsommere synes jeg. Også greit å få mer tid til å suse litt rundt og bare utforske og oppleve ting enn tidligere.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Skjønner. Ikke fullt så gode meg lå vel kanskje på 45% da jeg spilte gjennom, så 70% virket litt voldsomt. Hvis man kan bruke autosikting for å få det så er det en annen sak, da kan det gjøres mens jeg speedrunner det.


Jeg var ikke særlig treffsikker i begynnelsen jeg heller. Det tok litt tid å vende seg til skytemekanikkene. Såvidt jeg vet kan du bruke autosikting og likevel få det. Du kan også bruke såkalte "gameplay modifiers" uten at det påvirker trophies, som uendelig ammunisjon og fritt valg av våpen. Jeg brukte Barok .44 da jeg speedrunnet det.

Siterer The Cookiemonster:
Merket meg trophyene i forgjengerene ja, krever nok litt mer grinding. Mente ikke nødvendigvis at trophyene er vanskelige, men at de krevde ting som er litt unaturlig å gjøre. I tillegg må jeg få sjekket ut de skjulte trofeene, har bare to av de eller noe.


Det var ikke veldig mye grinding i forgjengerne heller, sammenlignet med mange andre spill. Mer enn i dette, dog. Jeg skjønte at du mente unaturlig, og det var det jeg siktet til i svaret mitt. Det er ingen trophies som jeg vil kalle vanskelige i U4. Vil nok si at det er en 2-3/10 hva vanskelighet angår.

Siterer The Cookiemonster:
Treasures har jeg ordnet, men mangler noen journal notes. Skal uansett være en smal sak å ordne det, kan bare gå på de kapitlene som jeg mangler notes i.


Hvis du allerede har samlet alle treasures så er det klart verste unnagjort.

Siterer The Cookiemonster:
Kan tenke meg at det var litt irriterende ja. Er det en oversikt i spillet over kills med de forskjellige våpnene?


Ikke som jeg er klar over, i hvert fall. Jeg er av den oppfatning at det alltid bør vises statistikk for ting som det er trophies for.

Siterer The Cookiemonster:
Er nok godt mulig ja, men jeg har alltid likt å ta meg god tid i sånne spill, kikke litt rundt. Tatt en del screens fra spillet i tillegg. Tror jeg brukte oppimot 16 timer da jeg sopet opp treasures, men så prøvde jeg ikke akkurat å kjappe meg heller.


Ja, jeg ville aldri ha speedrunnet et spill uten en "skikkelig" gjennomspilling først. Jeg fokuserte ikke på trophies i det hele tatt under den første gjennomspillingen min, og brukt vel drøyt 14 timer. Omgivelsene i dette spillet er så nydelig realisert at en må ta seg god tid til å oppleve og utforske alt det har å by på. Særlig Madagaskar og ruinene av piratbebyggelsene var utrolig kule.

Lagt til 2016-12-12 01:01:
Siterer The Cookiemonster:
Begynte først i våres, men falt ikke helt for eneren med en gang. Måtte starte på nytt og virkelig fokusere på å sette meg inn i historien og karakterene for å sette ordentlig pris på det. Etter det så ble det å spille gjennom resten ganske greit. 3 skuffet meg litt da. Gidder uansett ikke å gå i detalj, har alt spist opp UC4-tråden med tankene mine om serien.


Jeg har en svakhet for spill med en mer begrenset setting, men som gjør mye ut av den. Som det første Uncharted, Arkham Asylum eller enkelte av MGS-spillene. Synes også målet for skattejakten var mer interessant i det første spillet enn i 2 og 3.

Det er selvølgelig heller ikke til å komme unna at jeg spilte serien i kronologisk rekkefølge, som alltid vil farge opplevelsen en del.

Siterer The Cookiemonster:
Synes 4 var bedre i den forstand at de rett og slett innrømte at skytedelene ikke var styrken til spillet. Snikingen gjorde spillet en god del morsommere synes jeg. Også greit å få mer tid til å suse litt rundt og bare utforske og oppleve ting enn tidligere.


Ja, nettopp. Det gjør også den ludonarrative dissonansen noe mindre påfallende. Det skal sies at plattform-sekvensene i 4 også var bedre enn tidligere, på grunn av introduksjonen av en grappling hook og rutsjingen. Det var likevel litt for mye ren klatring.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Jeg var ikke særlig treffsikker i begynnelsen jeg heller. Det tok litt tid å vende seg til skytemekanikkene. Såvidt jeg vet kan du bruke autosikting og likevel få det. Du kan også bruke såkalte "gameplay modifiers" uten at det påvirker trophies, som uendelig ammunisjon og fritt valg av våpen. Jeg brukte Barok .44 da jeg speedrunnet det.


Da er det jo ganske greit, haha.

Siterer Ole-Christian:
Ja, jeg ville aldri ha speedrunnet et spill uten en "skikkelig" gjennomspilling først.


Ville vært et rart valg å speedrunne på første gjennomspilling, for å si det pent.

Siterer Ole-Christian:
Omgivelsene i dette spillet er så nydelig realisert at en må ta seg god tid til å oppleve og utforske alt det har å by på. Særlig Madagaskar og ruinene av piratbebyggelsene var utrolig kule.


Jepp. Utrolig pent spill, rett og slett.

Siterer Ole-Christian:
Jeg har en svakhet for spill med en mer begrenset setting, men som gjør mye ut av den. Som det første Uncharted, Arkham Asylum eller enkelte av MGS-spillene. Synes også målet for skattejakten var mer interessant i det første spillet enn i 2 og 3.


Skjønner. Var mest at jeg ikke ble helt solgt av gameplayet i eneren. At fiendene led av svamp-syndromet hjalp heller ikke på. Likte det som nevnt bedre da jeg virkelig gikk inn for å sette meg inn i historien. Likte derimot toeren bedre, følte at det ble flere momenter i historien og litt mer variasjon i historien der. For å kaste ut en løs sammenligning, så blir Uncharted 1 litt som Star Wars episode 4, hvor stort sett alt går bra, og det ikke er stort med konflikter. 2 blir mer som episode 5, hvor hovedkarakterene er litt nede i gjørma, og ting ikke går så smooth. Litt kronglete å forklare det, hah.

Likte Arkham Asylum bedre enn City selv. City manglet stemningen fra eneren, hvor man følte at man ble fulgt med på hele tiden, og egentlig bare var en liten brikke i spillet til The Joker.

Siterer Ole-Christian:
Det er selvølgelig heller ikke til å komme unna at jeg spilte serien i kronologisk rekkefølge, som alltid vil farge opplevelsen en del.


I motsetning til meg spilte du de vel da de kom ut i tillegg. Jeg prøvde de først tidligere i år, men jeg spilte de kronologisk. Ville ikke begynne på fireren uten å ha rørt de andre tre, så UC4 ble først kjøpt etter jeg hadde fullført de tre andre.

Siterer Ole-Christian:
Ja, nettopp. Det gjør også den ludonarrative dissonansen noe mindre påfallende.


Lo litt da det trophyet poppet opp. Litt pga. navnet, og litt fordi noe så mystisk som et trophy som ikke var bronse dukket opp fra et Uncharted-spill.

Siterer Ole-Christian:
Det skal sies at plattform-sekvensene i 4 også var bedre enn tidligere, på grunn av introduksjonen av en grappling hook og rutsjingen. Det var likevel litt for mye ren klatring.


Jepp, ble litt mer variasjon i det, noe som var deilig. Eneste er at det er en liten logisk brist i det hele, for Nate kunne tydeligvis teknikken lenge før eneren finner sted, men brukte det bare ikke. Uansett, det blir bare småpirk, helt ubetydelig i det store og det hele. Men ja, litt mye klatring. Samtidig tar jeg heller det enn noen av de lange skytesekvensene fra forgjengerne, som bare ble småirriterende til tider.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Da er det jo ganske greit, haha.


Jepp.

Siterer The Cookiemonster:
Ville vært et rart valg å speedrunne på første gjennomspilling, for å si det pent.


Det er en del trophy hunters som er veldig opptatt av å få platinum på så få gjennomspillinger som mulig.

Siterer The Cookiemonster:
Jepp. Utrolig pent spill, rett og slett.


Et av de peneste.

Siterer The Cookiemonster:
Skjønner. Var mest at jeg ikke ble helt solgt av gameplayet i eneren. At fiendene led av svamp-syndromet hjalp heller ikke på. Likte det som nevnt bedre da jeg virkelig gikk inn for å sette meg inn i historien. Likte derimot toeren bedre, følte at det ble flere momenter i historien og litt mer variasjon i historien der. For å kaste ut en løs sammenligning, så blir Uncharted 1 litt som Star Wars episode 4, hvor stort sett alt går bra, og det ikke er stort med konflikter. 2 blir mer som episode 5, hvor hovedkarakterene er litt nede i gjørma, og ting ikke går så smooth. Litt kronglete å forklare det, hah.


Festlig at du valgte Star Wars-sammenligningen. Jeg har nemlig alltid likt Episode 4 bedre enn Episode 5. Skjønner hva du mener, dog. Det er ikke slik at jeg synes at noen av spillene i serien er mye bedre enn enkelte andre. De holder alle et høyt nivå. En annen ting jeg likte bedre i 4 enn i de andre er forresten at de droppet de overnaturlige elementene i historien.

Siterer The Cookiemonster:
Likte Arkham Asylum bedre enn City selv. City manglet stemningen fra eneren, hvor man følte at man ble fulgt med på hele tiden, og egentlig bare var en liten brikke i spillet til The Joker.


Atmosfæren blir ofte bedre i en mer lukket setting, føler jeg.

Siterer The Cookiemonster:
Lo litt da det trophyet poppet opp. Litt pga. navnet, og litt fordi noe så mystisk som et trophy som ikke var bronse dukket opp fra et Uncharted-spill.


Haha, ja. De har i det minste selvinnsikt. Sært at akkurat dét var gull da, og bare sølv for å runde det på crushing eller for speedrunningen.

Siterer The Cookiemonster:
I motsetning til meg spilte du de vel da de kom ut i tillegg. Jeg prøvde de først tidligere i år, men jeg spilte de kronologisk. Ville ikke begynne på fireren uten å ha rørt de andre tre, så UC4 ble først kjøpt etter jeg hadde fullført de tre andre.


Ja, spilte alle ved release. Dette er det lengste jeg har ventet med å spille et av dem.

Siterer The Cookiemonster:
Eneste er at det er en liten logisk brist i det hele, for Nate kunne tydeligvis teknikken lenge før eneren finner sted, men brukte det bare ikke.


Jeg tenkte akkurat det samme. De kunne ha funnet en mer troverdig måte å introdusere en ny mekanikk på, men det blir småtteri i forhold til fordelene ved et forbedret gameplay.

Siterer The Cookiemonster:
Men ja, litt mye klatring. Samtidig tar jeg heller det enn noen av de lange skytesekvensene fra forgjengerne, som bare ble småirriterende til tider.


Alle skytesekvensene i forgjengerne kunne vært så mye bedre om de hadde de samme snikemulighetene som i 4.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Uncharted: Drake's Fortune var faktisk det første spillet jeg spilte på PS3. Sammen med Assassin's Creed.


Samme her, eller - Mirror's Edge var mitt aller første, så kjøpte jeg Uncharted: Drake's Fortune og Assassin's Creed samtidig. Begynte først på AC med min bror, men det ble satt fullstendig i skyggen da jeg begynte reisen med Nathan Drake. Føltes som et helt annet liv.

Siterer Ole-Christian:
at de droppet de overnaturlige elementene i historien.


Det satt jeg hele tiden og ventet på. Enig at det er respektabelt at de droppet det dog, for helheten i spillet fikk et mye mer realistisk preg. Aldri følt så mye i et spill som jeg gjorde med U4 gjennom den første (og hittil eneste) gjennomspillingen, så jeg vil nok utvilsomt kalle det for det beste spillet i serien - og det beste spillet noensinne, egentlig. Som deg har jeg alltid likt det første bedre enn 2 og 3, men å skulle sette Drake's Fortune foran A Thief's End hadde nok blitt pur nostalgi for min del.

En annen måte å se det på er jo at dersom man mener de foregående er bedre, så er det jo som å si at Naughty Dog ikke har forbedret seg særlig som utviklere på henholdsvis 9, 7 og 5 år, avhengig av favoritten.
  • 0
Siterer SirThomas:
Aldri følt så mye i et spill som jeg gjorde med U4 gjennom den første (og hittil eneste) gjennomspillingen, så jeg vil nok utvilsomt kalle det for det beste spillet i serien - og det beste spillet noensinne, egentlig. Som deg har jeg alltid likt det første bedre enn 2 og 3, men å skulle sette Drake's Fortune foran A Thief's End hadde nok blitt pur nostalgi for min del.


Jeg ser at flere snakker om Uncharted 4 som en sterk følelsesmessig affære. Jeg opplevde det imidlertid ikke slik. Ble aldri grepet av historien på en slik måte. The Last of Us er milevis foran Uncharted 4 i så måte. I hvert fall når det kommer til den følelsesmessige appellen.

Siterer SirThomas:
En annen måte å se det på er jo at dersom man mener de foregående er bedre, så er det jo som å si at Naughty Dog ikke har forbedret seg særlig som utviklere på henholdsvis 9, 7 og 5 år, avhengig av favoritten.


Spillmediet er ikke så godt egnet for direkte sammenligninger av eldre og nyere spill. Det er klart at gameplayet i et spill som er nesten 10 år nyere vil være betydelig bedre. Hvis jeg sammenligner bare hvor underholdt jeg var av hvert spill da jeg spilte dem for første gang, så er Drake's Fortune og A Thief's End på omtrent samme nivå.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Det er en del trophy hunters som er veldig opptatt av å få platinum på så få gjennomspillinger som mulig.


Så ikke for meg deg som den typen uansett, haha. Personlig gir jeg litt blanke i sånt, jeg går kun for plat hvis det ser greit ut og jeg liker spillet.

Siterer Ole-Christian:
En annen ting jeg likte bedre i 4 enn i de andre er forresten at de droppet de overnaturlige elementene i historien.


Veldig enig. Dog, synes 3 løste det fint også. De teaset det veldig, men forklaringen bak var ikke så utrolig dum. That said, synes man fikk utforsket Ubar alt for lite i 3.

Siterer Ole-Christian:
Atmosfæren blir ofte bedre i en mer lukket setting, føler jeg.


Jepp, den blir alle fall mer intens. Du føler den mer.

Siterer Ole-Christian:
Haha, ja. De har i det minste selvinnsikt. Sært at akkurat dét var gull da, og bare sølv for å runne det på crushing eller for speedrunningen.


Jepp, men ofte trophyene ikke er så gjennomtenkte. Tok plat i AC2 igjen her om dagen, og der er så å si alle de obligatoriske historietrofeene sølv. Det å samle samme 100 umarkerte fjær er derimot bronse, og det samme med stort sett alt av trophies som ikke var obligatoriske. Innen jeg var halvveis hadde jeg fått flere trophies i det enn jeg fikk fra å spille gjennom UC4 to ganger.

Siterer Ole-Christian:
Alle skytesekvensene i forgjengerne kunne vært så mye bedre om de hadde de samme snikemulighetene som i 4.


Absolutt. Snikingen hjalp også på AIen til de vennlige karakterene, for selv om de ikke nødvendigvis var aggressive da heller, så tok de faktisk ut en god del fiender.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Siterer The Cookiemonster:
Så ikke for meg deg som den typen uansett, haha. Personlig gir jeg litt blanke i sånt, jeg går kun for plat hvis det ser greit ut og jeg liker spillet.


Jeg går for platinum i nesten alt jeg spiller. Hvis jeg ikke liker spillet i seg selv godt, gjør trophies det til en underholdende utfordring likevel. Er ganske kresen på hvilke spill jeg først begynner på, så det er veldig sjelden at jeg ikke underholdes uansett. Dropper bare platinum hvis spillet er middelmådig og trophylisten er veldig tidkrevende eller sterkt preget av multiplayeren.

Siterer The Cookiemonster:
Veldig enig. Dog, synes 3 løste det fint også. De teaset det veldig, men forklaringen bak var ikke så utrolig dum. That said, synes man fikk utforsket Ubar alt for lite i 3.


Vanskelig å ikke gjøre det bedre i treeren etter de latterlige lilla typene i toeren.

Siterer The Cookiemonster:
Jepp, den blir alle fall mer intens. Du føler den mer.


Det høres rart ut, men det føles som om man har vært gjennom mer etter en lukket opplevelse. Kanskje det er på grunn av tidsaspektet. Når man er innom mange forskjellige deler av verden føles det mer fragmentert og usammenhengende.

Siterer The Cookiemonster:
Jepp, men ofte trophyene ikke er så gjennomtenkte. Tok plat i AC2 igjen her om dagen, og der er så å si alle de obligatoriske historietrofeene sølv. Det å samle samme 100 umarkerte fjær er derimot bronse, og det samme med stort sett alt av trophies som ikke var obligatoriske. Innen jeg var halvveis hadde jeg fått flere trophies i det enn jeg fikk fra å spille gjennom UC4 to ganger.


AC2 var et av de første platinumene jeg tok, og fortsatt blant de letteste. Ganske underholdende med alle "assassin's tomb"-sekvensene, husker jeg. AC-spillene uten multiplayer er generelt blant de morsommere spillene for trophy hunting.

Det kan hende at utviklernes logikk bak trophy-fordelingen i AC2 er at ved å gjøre historierelaterte trophies mer verdifulle oppmuntrer de flere til å spille gjennom historien. Jeg gjetter at det er en del AC-spillere som ignorerer historien og heller gjør sin egen greie.

Siterer The Cookiemonster:
Absolutt. Snikingen hjalp også på AIen til de vennlige karakterene, for selv om de ikke nødvendigvis var aggressive da heller, så tok de faktisk ut en god del fiender.


Ja. Det er dog alltid et problem i snikesekvenser der man har med vennlige NPCs at de bryter innlevelsen på en eller annen måte. Enten ved at de ødelegger snikingen og gjør at fienden oppdager deg, eller at de kan løpe rett foran ansiktet til en fiende uten at de blir sett. Det var en del av det siste i U4.
                                • Community Manager og hardware-skribent @ Gamereactor.no •
  • 0
Siterer Ole-Christian:
Jeg går for platinum i nesten alt jeg spiller. Hvis jeg ikke liker spillet i seg selv så godt, gjør trophies det til en underholdende utfordring likevel. Er ganske kresen på hvilke spill jeg først begynner på, så det er veldig sjelden at jeg ikke underholdes uansett. Dropper bare platinum hvis spillet er middelmådig og trophylisten er veldig tidkrevende eller sterkt preget av multiplayeren.


Skjønner. Aldri vært sånn selv.

Siterer Ole-Christian:
Vanskelig å ikke gjøre det bedre i treeren etter de latterlige lilla typene i toeren.


Hah, sant nok. Ikke noen fan av de skapningene i eneren heller, virket som om de leket zombie-spill eller noe.

Siterer Ole-Christian:
Det høres rart ut, men det føles som om man har vært gjennom mer etter en lukket opplevelse. Kanskje det er på grunn av tidsaspektet. Når man er innom mange forskjellige deler av verden føles det mer fragmentert og usammenhengende.


Ja, skjønner hva du mener.

Siterer Ole-Christian:
AC2 var et av de første platinumene jeg tok, og fortsatt blant de letteste. Ganske underholdende med alle "assassin's tomb"-sekvensene, husker jeg. AC-spillene uten multiplayer er generelt blant de morsommere spillene for trophy hunting.


Ja, likte spesielt Ezio-trilogion selv. Kun AC2 jeg gikk for plat i da, ettersom jeg ikke brydde meg stort om multiplayeren. Nå er derimot ikke multiplayer-trofeene med, så da er Brotherhood og Revelations fort mye lettere å skaffe platina i.

Siterer Ole-Christian:
Det kan hende at utviklernes logikk bak trophy-fordelingen i AC2 er at ved å gjøre historierelaterte trophies mer verdifulle oppmuntrer de flere til å spille gjennom historien. Jeg gjetter at det er en del AC-spillere som ignorerer historien og heller gjør sin egen greie.


Det kan være. Riktignok litt lite givende å samle alt av fjær for et bronse-trofé og en elendig kappe.

Siterer Ole-Christian:
Ja. Det er dog alltid et problem i snikesekvenser der man har med vennlige NPCs at de bryter innlevelsen på en eller annen måte. Enten ved at de ødelegger snikingen og gjør at fienden oppdager deg, eller at de kan løpe rett foran ansiktet til en fiende uten at de blir sett. Det var en del av det siste i U4.


Ja, det er sant. Var noen sånne hendelser ja, men jeg legger godviljen til og overser det, stort sett.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!