Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Final Fantasy ~ Offisiell tråd ~


Wow, jeg ble så blown away. Jeg begynte å se på Crisis Core på youtube i går, altså hele spillet i en film med alle cutscenes + viktig gameplay, klarte ikke stoppe pga det var så spennende (pluss spillet ser overraskende bra ut grafikkmessig) og jeg endte opp med å se alt. Ble ferdig i dag og det er ikke så ofte jeg gråter av spill, men det var så trist! Og for et fantastisk spill. Zack is the man, simply perfekt (og jeg er ikke den eneste som synes det) https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/9e/8a/89/9e8a891c176175599d66b0a4aa8b492a.jpg

MEGASpoiler: men hvorfor måtte han dø? Det var kjempetrist, det fikk jeg tårer i øynene av. Ble jo så glad i Zack, også bare dør han.. Og virker som spillet slutter akkurat der FF7 starter, hvis jeg ikke tar feil? Og kjempesøtt at han ble forelska i Aerith, og hver gang hun ringer så er han opptatt, haha. Men la jo ut noen søter scener av de to på snap, også får jeg høre at Cloud blir med Aerith? What is this. Selv om Zack ba Cloud passe på Aerith før han døde, men romancer Cloud og Aerith liksom? Dukker Zack opp som noe guide eller noe for Cloud i de andre spillene?
Siterer Quinzel:
Spoiler:Og virker som spillet slutter akkurat der FF7 starter.


Jepp. Bokstavelig talt.

Siterer Quinzel:
Spoiler:men romancer Cloud og Aerith liksom?


Spoiler:Njæ, til en viss grad. Det er et punkt i spillet hvor du kan få de til å gå på date,
men det kan du samtidig også med Barrett (som er helt hysterisk )

I tillegg kommer det jo en hendelse i spillet som legger den kabalen så godt som død.

Jeg føler Cloud er mer i retning Tifa. Selv om de har et rimelig anstrengt forhold.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Jepp. Bokstavelig talt.


Spoiler: Da gleder jeg meg veldig til den remaken, den må jo snart komme siden dem annonserte den back in 2015 med gameplay liksom.


Siterer Glorfindel:
Spoiler: Njæ, til en viss grad. Det er et punkt i spillet hvor du kan få de til å gå på date,
men det kan du samtidig også med Barrett (som er helt hysterisk)

I tillegg kommer det jo en hendelse i spillet som legger den kabalen så godt som død.

Jeg føler Cloud er mer i retning Tifa. Selv om de har et rimelig anstrengt forhold.


Spoiler: Aww, det er megasøtt! Wait, what? Date med Barrett? Haha, skjer det noe mer mellom Cloud og han etter daten a? Må si det overrasket meg veldig at man kan date en mann når man spiller som en mann.

Oh, interessant. Er litt nysgjerrig på hva det kan være, men usikker på om jeg vil spoile det hvis det er veldig viktig/en twist o.l.. Selv om jeg tror hun dør, siden jeg har hørt det et sted.

Spennende, får tro det blir Cloud og Tifa en dag. Treffes de i FF7?
Men er det ingen som nevner Zack, like at all? Etter alt han gjorde.. Synes Aerith burde nevne han siden de likte jo hverandre. Mente jeg leste Zack dukket opp i Advent Children, men bare som en slags visjon på slutten elller noe?


Lagt til 2017-04-18 18:20:
Har kjempelyst til å Advent Children, men siden handlingen er to år etter FF7 så er jeg usikker på om jeg vil skjønne den eller eventuelt spoile FF7 veldig.
  • 0
Siterer Quinzel:
Da gleder jeg meg veldig til den remaken, den må jo snart komme siden dem annonserte den back in 2015 med gameplay liksom.


Ikke godt å si. Den skal jo deles opp i 3, så det er jo logisk å tenke at første del i hvert fall burde være ferdig snart. Men SE vet å ta seg tid.

Siterer Quinzel:
Spoiler:Date med Barrett? Haha, skjer det noe mer mellom Cloud og han etter daten a? Må si det overrasket meg veldig at man kan date en mann når man spiller som en mann.


Spoiler:Det er nok kun ment som en comic relief. Det er nokså vanskelig å oppnå også,
da hele greia går etter poeng du oppnår ved å svare på dialoger. Barrett starter naturligvis med lavest score, så du må være ekstremt påpasselig for at han skal vinne.


Siterer Quinzel:
Spoiler:Oh, interessant. Er litt nysgjerrig på hva det kan være, men usikker på om jeg vil spoile det hvis det er veldig viktig/en twist o.l.. Selv om jeg tror hun dør, siden jeg har hørt det et sted.


Spoiler:Det er en relativt stor twist for selve spillet, men om det er en så voldsom spoiler lenger, vil jeg vel ikke si. Den begynner nok å bli temmelig kjent for allmennheten.

Siterer Quinzel:
Spoiler:Spennende, får tro det blir Cloud og Tifa en dag. Treffes de i FF7?


Ja, begge er jo spillbare karakterer.

Siterer Quinzel:
Spoiler:Men er det ingen som nevner Zack, like at all? Etter alt han gjorde..


Spoiler:Jo, det er litt av hele konseptet bak Cloud's personlighet. Men det er i grunn litt innviklet å forklare, samt litt spoilerish for spillet generelt.

Siterer Quinzel:
Har kjempelyst til å Advent Children, men siden handlingen er to år etter FF7 så er jeg usikker på om jeg vil skjønne den eller eventuelt spoile FF7 veldig.


Den bygger ikke ekstremt på FFVII, så helt grønn vil du nok ikke være. Men diverse referanser og karakterer vil du vel ikke kjenne igjen.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Ikke godt å si. Den skal jo deles opp i 3, så det er jo logisk å tenke at første del i hvert fall burde være ferdig snart. Men SE vet å ta seg tid.


Hmm, hvorfor deles den opp i 3 egentlig? Jeg venter spent. Har ikke hørt et pipp om det på lenge nå.

Siterer Glorfindel:
Spoiler:Det er nok kun ment som en comic relief. Det er nokså vanskelig å oppnå også,
da hele greia går etter poeng du oppnår ved å svare på dialoger. Barrett starter naturligvis med lavest score, så du må være ekstremt påpasselig for at han skal vinne.


Spoiler: Hah, ofc, må jobbe for å få det artige. Men vet at Cloud kler seg ut som dame for å sjarmere enn sånn nasty dude, haha.

Siterer Glorfindel:
Spoiler:Det er en relativt stor twist for selve spillet, men om det er en så voldsom spoiler lenger, vil jeg vel ikke si. Den begynner nok å bli temmelig kjent for allmennheten.


Spoiler: Dette vet jeg faktisk ikke noe om, så nå bør denne remaken komme snart før det plutselig dukker opp et sted for meg altså. Men dette gjør meg bare mer gira på å spille det asap.



Siterer Glorfindel:
Ja, begge er jo spillbare karakterer.


Spoiler:Oh, men da burde det være ganske enkelt å romanse dem sammen. Men er nok ikke sånn det foregår vil jeg tro, hehe.


Siterer Glorfindel:
Spoiler:Jo, det er litt av hele konseptet bak Cloud's personlighet. Men det er i grunn litt innviklet å forklare, samt litt spoilerish for spillet generelt.


Spoiler: awww, så han tenker fortsatt på han. Det er bra. Virket som Cloud så veldig opp til han, slik Zack gjorde med Angeal. Synes det med Angeal var ganske trise saker også.

Siterer Glorfindel:
Den bygger ikke så ekstremt på FFVII, så helt grønn vil du nok ikke være. Men diverse referanser og karakterer vil du vel ikke kjenne igjen.


Oh, good. Men da må jeg få sett den snart.
  • 0
Siterer Quinzel:
Hmm, hvorfor deles den opp i 3 egentlig?


Nei, det er det jo flere som lurer på. De sier det er fordi det blir for stort til å romme ett spill. Og de ønsker ikke å klippe vekk vesentlig fra originalen.

Siterer Quinzel:
Spoiler:Oh, men da burde det være ganske enkelt å romanse dem sammen. Men er nok ikke sånn det foregår vil jeg tro, hehe.


Spoiler:Nei, du kan ikke gjøre så mye selv, forutenom å velge hvem karakter du vil ta med på den daten.

Siterer Quinzel:
Spoiler: awww, så han tenker fortsatt på han. Det er bra. Virket som Cloud så veldig opp til han, slik Zack gjorde med Angeal. Synes det med Angeal var ganske trise saker også.


Spoiler:Litt mer omfattende enn som så også. Bør nesten spille for å forstå det. Eventuelt lese deg opp på Wiki
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel:
Nei, det er det jo flere som lurer på. De sier det er fordi det blir for stort til å romme ett spill. Og de ønsker ikke å klippe vekk vesentlig fra originalen


Wow, dette må bli bra med andre ord. Kanskje de inkluderer andre spill i samme slengen, håper på det i alle fall.

Siterer Glorfindel:
Spoiler:Litt mer omfattende enn som så også. Bør nesten spille for å forstå det. Eventuelt lese deg opp på Wiki


Må bare passe meg for spoilers, hehe.
  • 0
Og da har jeg sett Last Order, så da blir det Advent Children neste. Hoho!
Og oh my, Brotherhood: Final Fantasy XV var fantastisk! Personlig likte jeg episode 2 best, men alle var veldig fine. Vil ha flere episoder.
Siterer Quinzel:
Og oh my, Brotherhood: Final Fantasy XV var fantastisk!


Helt enig! Selv liker jeg Brotherhood endel bedre enn Kingsglaive filmen også faktisk.

Siterer Quinzel:
Vil ha flere episoder.


Tror ikke det kommer til å dukke opp flere episoder.

Har du kommet langt i FF15?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Helt enig! Selv liker jeg Brotherhood endel bedre enn Kingsglaive filmen også faktisk.


Det var superbra!

Siterer Crazy Kraken:
Tror ikke det kommer til å dukke opp flere episoder.


Så en teaser med Luna, men tror ikke det kommer flere nei.

Siterer Crazy Kraken:
Har du kommet langt i FF15?


Ikke etter at jeg tok den ragequiten i den ishulen bak fossen, gikk over til youtube for å se på Zack istedet, for science. Høhøhø. Zack er så good-looking.
Siterer Quinzel:
Ikke etter at jeg tok den ragequiten i den ishulen bak fossen.


What? Hvordan fikk den hula deg til å rage? Et av de enkleste dungeonsa i spillet. Slangen utenfor derimot er noe annet i lavt lvl.
The D' is silent.
  • 0
Siterer Finalfantasyfrelst:
What? Hvordan fikk den hula deg til å rage? Et av de enkleste dungeonsa i spillet. Slangen utenfor derimot er noe annet i lavt lvl.


I'll tell you why: den slangen foran var jo helt umulig, så jeg løp bare rett inn i hulen. Og der var det jo utrolig mange fiender overalt at jeg ble lei av å ta de, så jeg bare løp forbi. Også gikk jeg meg skikkelig bort flere ganger, sklei ned da jeg gikk riktig og kjente at NÅ begynner jeg å bli lei.

Så finner jeg endelig den gravdøra, der dukker det opp fiender konstant, som man MÅ ta for å komme videre (for å få en nøkkel or something). Og som om ikke én sånn Davy Jones-fiende var vanskelig nok, så dukker det opp to til. + en haug med andre småfiender.

Null potions igjen, jeg ble svak hele tiden og angrepene mine virket null på dem. Skulle save og avslutte, slike at jeg kan ta dem senere, men jeg får ikke savet i hulen. Så da måtte jeg ha gått hele den veien tilbake for å etterpå igjen finne veien til den gravdøra igjen.... Da ble det ragequit.

Er level 11. I alle spill så har jeg en tendens til å være så opptatt av hovedhistorien før noe annet, noe som fungerte fint i Skyrim. Men virker som man må levle opp en god del først i FF15 før man gjør hovedhistorien ferdig.
  • 0
Siterer Quinzel:
Er level 11. I alle spill så har jeg en tendens til å være så opptatt av hovedhistorien før noe annet, noe som fungerte fint i Skyrim. Men virker som man må levle opp en god del først i FF15 før man gjør hovedhistorien ferdig.


Tror det vil være et problem å gå igjennom mainstoryen i så lavt Level, ja - Er jo mange artige side quests du kan ta.. tror siste boss er rundt Level 40-50 et sted.

Men i alle final fantasy spill så er grinding en ting. Er egentlig bare å ta seg god tid, fordi når historien er ferdig så er det ikke så mye annet å gjøre. I tillegg så vil spillet bli mye mer frustrerende hele veien igjennom om du unngår side quests, fordi da blir spillet generelt mye vanskligere.

Jeg selv var Level 62 når jeg gjorde ferdig mainstoryen, men fikk senere alle opp i lvl 99 etter flere timer med grinding og et par superbosser.
The D' is silent.
  • 0
Det anbefales å være i lvl 19 for å ta ishulen. Jeg var i lvl 21-22 tror jeg og syns det var overraskende utfordrende! Husk også å kjøpe potions osv før du gjør missons, de er veldig viktige.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
^
The D' is silent.
  • 0
Finalfantasyfrelst: aww, da får jeg surre rundt med sidequests da xD 40-50?! Oh boy.... Takk for info tho.

Crazy kraken: yeah, leste om det på webs. Men har ikke penger, brukte de på mat xD
Jeg gjorde de aller fleste sidequestene etter jeg hadde gjennomført historien, så det skal vel ikke absolutt være nødvendig. Men står man fast en plass, så er det nok ikke så dumt å levle litt.

Men akkurat den ishula var litt stress. Jeg også var litt underlevlet da jeg kom dit, i tillegg til at det er ganske tett med fiender der.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Jeg gjorde de aller fleste sidequestene etter jeg hadde gjennomført historien, så det skal vel ikke absolutt være nødvendig. Men står man fast en plass, så er det nok ikke så dumt å levle litt.

Men akkurat den ishula var litt stress. Jeg også var litt underlevlet da jeg kom dit, i tillegg til at det er ganske tett med fiender der.


Med andre ord så skal det være mulig å bare kjøre på.

Virker som de fleste har slitt med ishulen, men det er jo godt å høre.
https://m.youtube.com/watch?v=1wUsxJBtFLg

Aww, en søt musikkvideo der altså, I love it! Tenkte å dele den med dere, det er kanskje silly, men noen vil kanskje like den. Litt flaut å vise andre hva jeg sitter å ser på youtube...
Final Fantasy 7 og Final Fantasy 13 og Lightning Returns eier hardt!!!

Square Enix ftw!!!

Spill som Final Fantasy 3, Final Fantasy 1 eller alt av Squaresoft 1-6, Chrono Trigger og Pokemon er bare homsete. Etter FF7 ble det bare ren metal musikk!!! Monster summonings og slikt! Du kan spille denne musikken i bakgrunnen å bare feie av fiender med bahamut!! YEAAAH!!!
https://www.youtube.com/watch?v=QsYLHNIFjOw

Uansett, de som liker kjedelige pokemon spill og Squaresoft spill på super nintendo eraen, er sikkert de samme som er som denne fyren... Så trist.
https://www.youtube.com/watch?v=_Jz0x5SDGFM
  • 0
Siterer Klima:
Spill som Final Fantasy 3, Final Fantasy 1 eller alt av Squaresoft 1-6, Chrono Trigger og Pokemon er bare homsete


Jeg tror nok ikke noen vil ta deg seriøst med slike fremstillinger.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siterer Glorfindel:
Siterer Klima pill som Final Fantasy 3, Final Fantasy 1 eller alt av Squaresoft 1-6, Chrono Trigger og Pokemon er bare homsete

Jeg tror nok ikke noen vil ta deg seriøst med slike fremstillinger.

Jeg mener, folk som liker slike spill er folk som ikke får nok luft, hater å være lag med folk å spille fotball. Dette er rene shutin spill. FF7 er derimot bare YEAAAH spill!.
Dette får World of Warcraft til å bli sett på som sosialt i sammenligning.

Derfor jeg ikke direkte er glad i de umotiverte nerdete opplegget på Super Nintendoen RPG spill som Nord Amerikanerne godtet med seg og lager nerdgasme av det på youtube.

Edit: Såg også et morsomt bilde fra "somethingawful.com" for lenge siden, bare kjipt jeg ikke kan finne den. Men var en tegning av en feit barn skikkelig ivrig i spill, og et samurai skjelett ved siden av. I boblen sa første "Oh man these Japanese games are amazing! I never wanna go outside ever again" så sa den andre "That's right Birry. (Glemte hva han sa videre) Oh rook you rost a coin!"

Kjipt jeg ikke kan finne det, sykt genialt!!!
  • 0
Siterer Klima:
Jeg mener, folk som liker slike spill er folk som ikke får nok luft, hater å være lag med folk å spille fotball. Dette er rene shutin spill.


Utdyp gjerne. Jeg beveger meg utenfor døra hver dag og liker godt å være en del av et fotballlag. Jeg er allikevel rimelig klar på at både Final Fantasy VI og Chrono Trigger, er sjumilsteg foran Final Fantasy XIII i alt med unntak av grafikk.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Innleggene til Klima er bare ren provokasjon.

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!