Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

The Legend of Zelda: Breath of the Wild ~ Offisiell tråd ~


Vi vet ikke mye om spillet i Zelda-serien som skal komme til Wii U. Vi vet ikke hvor lenge det blir til vi får spille det, men det vi vet er at det skal bli vist på neste års E3 messe. Hvertfall ifølge Eiji Aonuma, produsenten for serien.

De få hintene vi har fått om spillet er at det skal rokke ved konvensjonene som Zelda-serien "hviler på", slik som at du må gjennomføre templer i en viss rekkefølge og at du må spille alene. Hva som faktisk blir forandret i spillet til Wii U iforhold til andre spill i serien får vi vente å se.

Rykter rundt spillet er blant annet at det skal bli et open-world og at det skal være en direkte oppfølger til Twilight Princess. Som sagt er dette bare rykter.

Alt dette gir oss bare et par muligheter for å diskutere spillet, og det er: Hva tror du kommer til å endres i dette spillet i forhold til andre Zelda-spill? Hva ønsker du å se i Zelda til Wii U? Flere templer? Online Multiplayer? Knappe- eller bevegelseskontroller? Hva mener du?
  • 0
For å være helt ærlig, så er jeg ikke helt sikker på om jeg vet hvilken retning jeg ønsker det nye spillet skal ta. Kommer nok til å trenge litt mer info om spillet, før jeg klarer å bestemme meg for hva jeg har mest lyst på.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Well, Twilight Princess er fremdeles mitt favoritt Zelda spill, så en oppfølger til det sier jeg ikke nei takk til. Men jeg er litt usikker på hva jeg vil se i neste Zelda spill. Jeg likte lengden på spillet og antall templer i både TP og Skyward Sword, men jeg hadde gladelig tatt imot et par templer til, kanskje med noe innhold vi aldri har sett i serien før.

Open world eller ikke har jeg ikke tatt helt stilling til enda, men har i hvertfall ikke noe imot det. Angående kontroller så føler jeg en kombinasjon kan være bra. Å bruke gamepaden til å sortere utstyr osv. er helt greit, men å bruke den til å sikte med var hvertfall veldig knotete i Wind Waker.

Hvis det i så fall viser seg å være oppfølgeren til TP, så håper jeg vi får se mer av Zelda i det spillet, for i TP så var det vi fikk se av henne ganske så syltynt. Egentlig føler jeg det er slik i de fleste Zelda spill, kanskje med unntak av Skyward Sword der hun har en del mer "screen-time". Det er greit hele spillet går ut på å redde kvinnfolket, men ho er jo tross alt en av hovedpersonene i spillene.

Og grafikkstilen....hvis den de driver og viser rundt omkring på disse demovideone er den grafikken de kommer til å bruke i spillet, ja da sier jeg bare: shut up and take my money!
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Sier meg enig med SoL. Jeg har uansett ikke noe imot et spill noe i samme stil som Twilight Princess. Blir spennende å følge med når vi får litt mer informasjon. Jeg er ihvertfall helt sikker på at jeg ikke vil ha et nytt Skyward Sword.

Siterer projecthammer:
Online Multiplayer?


Da hadde jeg tatt mitt eget liv, tror jeg.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer sonic og link:
For å være helt ærlig, så er jeg ikke helt sikker på om jeg vet hvilken retning jeg ønsker det nye spillet skal ta. Kommer nok til å trenge litt mer info om spillet, før jeg klarer å bestemme meg for hva jeg har mest lyst på.

Skjønner, det er muligens litt tidlig å diskutere. Jeg vil gjerne ha en mer detaljert grafikkstil enn tidligere, liknende den fra e3 2011. Ettersom jeg er ganske glad i de konvensjonene jeg nevner håper jeg ikke på for mye forandring av serien, men er samtidig ikke så veldig redd for dette.

Jeg ønsker bevegelseskontroller i det nye Zelda til Wii U, og jeg kunne gjerne tenkt meg å spille som andre enn Link også, f. eks. Zelda. Zelda kunne hatt andre egenskaper og våpen som gjorde kampene mer spennende. Jeg ønsker at spillet skal ha et fokus på action i kampene fremfor gåteløsning. Online Multiplayer, eller multiplayer kunne blitt gjort ved at en spilte Link og en annen Zelda f. eks. Slik kunne spillet lignet litt på co-open fra Portal 2 eller liknende. Selv om alt dette er ting jeg gjerne ville sett, har jeg 100 % troen på at utviklerne av Zelda ikke trenger min hjelp, og er sikker på at spillet vil bli like bra som de andre.

Lagt til 2013-10-27 19:50:
Siterer Glorfindel988:
Hvis det i så fall viser seg å være oppfølgeren til TP, så håper jeg vi får se mer av Zelda i det spillet, for i TP så var det vi fikk se av henne ganske så syltynt. Egentlig føler jeg det er slik i de fleste Zelda spill, kanskje med unntak av Skyward Sword der hun har en del mer "screen-time". Det er greit hele spillet går ut på å redde kvinnfolket, men ho er jo tross alt en av hovedpersonene i spillene.

Ja, jeg håper også at spillet følger utviklingen fra Skyward Sword og har mye vekt på historien, og også Zelda spesielt.

Siterer Subject 17:
Citerer projecthammer nline Multiplayer?

Da hadde jeg tatt mitt eget liv, tror jeg.

Hva med co-op liknende Portal 2? Puzzle solving med to kan gi ganske fine nye spillopplevelser i Zelda-serien
  • 0
Siterer projecthammer:
Online Multiplayer?


Det også stiller jeg meg rimelig kritisk til. Open World er greit. Xenoblade utnyttet det på en svært god måte til å være et konsollspill, så noe lignende det hadde bare vært konge.

Men å gjøre et så historiebasert spill som Zelda om til online multiplayer er for det første noe jeg ikke klarer å se helt for meg og å ha ørten Links løpe rundt med hverandre ville også sett noe snålt ut.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
En annen ting er at om en online multiplayer blir introdusert, vil singleplayeren lide. Et uungåelig fenomen som verdens beste singleplayer-serie ikke behøver.

Siterer projecthammer:
Hva med co-op liknende Portal 2? Puzzle solving med to kan gi ganske fine nye spillopplevelser i Zelda-serien


Jeg ser tanken, men det er ikke Zelda for meg. Da kan man heller spille Portal.

Siterer Glorfindel988:
og å ha ørten Links løpe rundt med hverandre ville også sett noe snålt ut.

Litt.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
En annen ting er at om en online multiplayer blir introdusert, vil singleplayeren lide. Et uungåelig fenomen som verdens beste singleplayer-serie ikke behøver.

Enig, men jeg er sikker på at utviklerne ville klart det på en grei måte.
  • 0
Historiesatsingen i SS er uten tvil noe jeg håper de viderefører. Om de kunne for eksempel kombinert det med atmosfæren som MM klarte å skape, tror jeg det hadde blitt skikkelig bra.

Flerspiller er jeg helt i mot, eneste type spill flerspiller hadde passet inn i, er eventuelle spin-offs.

Når det kommer til grafikkstil, stemmer jeg for en forbedring av slik det er i OoT til 3DS, men kan klare meg fint med stilen fra WW, TP eller SS.

Siterer projecthammer:
skal ha et fokus på action i kampene fremfor gåteløsning


Dette har jeg forsåvidt ikke noe i mot, men sier ikke nei takk til fokus på begge deler.
"Jeg har fått Xenoblade til wii, som jeg vil anbefale på det varmeste. Spillet er så bra at det er flaut at det ikke er mer kjent." - Royality Indeed.
  • 0
Siterer sonic og link:
Historiesatsingen i SS er uten tvil noe jeg håper de viderefører. Om de kunne for eksempel kombinert det med atmosfæren som MM klarte å skape, tror jeg det hadde blitt skikkelig bra.

Jeg har ikke fått spilt MM ennå, men vet at det spillet hadde stort fokus på sidequest, noe jeg gjerne ville sett mer av i serien. Sidequest i SS var veldig bra, men ikke så veldig mange, så vidt jeg vet. Håper på dypere og fler sidequest for Zelda til Wii U!
  • 0
.
Siterer projecthammer:
Håper på dypere og fler sidequest for Zelda til Wii U!


Det stemmer jeg for.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg er veldig spent over hvordan det kommer til å bli. Jeg håper inderlig grafikken ser ut som i demoen de viste for et par år siden. At det skal være i en åpen verden er vel allerede hintet fra Nintendos side?
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
  • 0
Siterer remote:
Jeg håper inderlig grafikken ser ut som i demoen de viste for et par år siden.


Er helt enig. Det bør vel ligge noe i det siden de har brukt det som demo og det hadde vært fantastisk å se en slags oppgradert TP grafikk.

Siterer remote:
At det skal være i en åpen verden er vel allerede hintet fra Nintendos side?


Ja, de har snakket litt om det. Både WW, OoT, MM, TP og forsåvidt til dels SS hadde relativt store verdener, så virker som om de har tenkt å videreføre dette i det nye spillet.

Jeg kan i hvertfall si at jeg gleder meg noe fryktelig til E3 neste år.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
For min del var SS ganske skuffende, så jeg gleder meg til å se hva Nintendo kommer med denne gangen.
Hei.
  • 0
Siterer Babalu:
For min del var SS ganske skuffende, så jeg gleder meg til å se hva Nintendo kommer med denne gangen.


Hva var det som skuffet deg? Kunne vært interessant og visst, siden SS ikke var helt tilfredsstillende for meg heller.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Babalu:
For min del var SS ganske skuffende, så jeg gleder meg til å se hva Nintendo kommer med denne gangen.


SS er absolutt det mest skuffende Zelda -spillet jeg har spilt. Jeg syns helt ærlig de tre områdene man kunne utforske var ganske lineære og kjedelige sammenliknet med friheten i tidligere titler. Foruten SS ville jeg kanskje ikke vært så positiv til en idé om open-world som det jeg er nå. Jeg syns sideoppdragene i SS var ganske morsomme, men altfor få. Jeg skjønner at det med å fly tilfører serien noe nytt, men det ga meg ingenting. Wind Waker og seiling er derimot noe jeg elsker. Spillet føles så åpent og fritt, og det visuelle ved det er bare fantastisk.

Jeg koste meg med Skyward Sword, men det levde på ingen måte opp til forventningene. Fullversjon av Twilight Princess' City In The Sky?
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
. Fullversjon av Twilight Princess' City In The Sky


Best. Dungeon. Ever.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Best. Dungeon. Ever.


Min favoritt fra spillet var Temple of Time, men likte godt City in the Sky, og spesielt musikken. Hele spillet var så mye mindre sukkersøtt enn SS.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Min favoritt fra spillet var Temple of Time, men likte godt City in the Sky, og spesielt musikken. Hele spillet var så mye mindre sukkersøtt enn SS.


Hovedgrunnen til at TP fremdeles er min favoritt er mye på grunn av den dystre stemningen, som også Majora's Mask var svært god på.

Likte Temple of Time veldig godt selv, spesielt beliggenheten var veldig fascinerende. Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke jeg mislikte en eneste dungeon i TP.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Når jeg tenker meg om så tror jeg faktisk ikke jeg mislikte en eneste dungeon i TP.



Til og med vanntempelet var minneverdig, og da er det bra. Som deg sier jeg ikke nei takk til en oppfølger. Gjerne et spill der Zelda får en større rolle på en eller annen måte.
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Subject 17:
Til og med vanntempelet var minneverdig, og da er det bra.


Vanntempelet i OoT er jo minneverdig det også da

I neste spill synes jeg egentlig at de skal la være å la Zelda bli kidnappet/i fare eller tjohei kjøttdeig. Kunne egentlig tenkt meg å se henne som en slags følgesvenn. Noe lignende Tetra i WW f.eks.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Hva var det som skuffet deg? Kunne vært interessant og visst, siden SS ikke var helt tilfredsstillende for meg heller.


Enig i det Subject 17 sier, men kan si det som jeg fant skuffende.

For det første, så er det verdenen oppe i skyene. En stor, tom og kjedelig himmel med minimalt med innhold, noe som gjorde flygingen kjedelig etter en kort periode. Himmelen hadde vært mye mer spennende å utforske, om det faktisk hadde vært noe der. Områdene på bakken imponerte meg heller ikke så mye. De føltes trange og uinspirerte, og de ga ikke mye rom til å utforske. Syns også at flere byer kunne ha blitt inkludert, gjerne noen på bakkenivå. Hadde hjulpet mot den "tomheten" jeg konstant følte der jeg vandret rundt. Dessuten hadde man sluppet å dra til Skyloft hver gang man måtte til en by.

Spillet hadde heller ikke mye å servere med tanke på ekstrainnhold (sideoppdrag osv), noe som er en stor trekkfaktor for min del.

Grafikken ble i mine øyne litt for lys og munter, og den generelle stemningen i spillet var på mange måter for "glad". Jeg skulle jo ut på et episk eventyr, ikke lete etter kikwis i skogen, eller lete etter musikknoter i den samme skogen senere i spillet (bare at nå er den oversvømt, det får man kalle en kreativ løsning på gjenbruk).

Jeg vil rose kontrollen på mange måter, men det var ikke alle løsningene jeg falt for. Er det flere enn meg som holdt på å kaste kontrolleren i frustrasjon når man skulle spille på harpen?

Vel, jeg skal ikke slakte spillet helt, for all del, det er et godt gjennomført spill, men jeg føler ikke at spillet lever opp til Zelda-navnet.
Hei.
  • 0
Siterer Glorfindel988:
Vanntempelet i OoT er jo minneverdig det også da


Det er helt sant.
''eh'' - Link
  • 0
Jeg kunne tenke meg et spill hvor Dark Link hadde hatt en større rolle. Kanskje et spill hvor Link sin indre kamp/kampen mot Dark Link i stor grad påvirket både spillets og karakterens utvikling.
Hei.
  • 0
Siterer Babalu:
Grafikken ble i mine øyne litt for lys og munter, og den generelle stemningen i spillet var på mange måter for "glad". Jeg skulle jo ut på et episk eventyr, ikke lete etter kikwis i skogen, eller lete etter musikknoter i den samme skogen senere i spillet (bare at nå er den oversvømt, det får man kalle en kreativ løsning på gjenbruk).


Der kjenner jeg meg veldig igjen selv. Jeg også synes det var noe med den visuelle stilen som jeg ikke ble helt begeistret over. Men på den annen side så fikk den spillet til å virke litt "gammeldags" noe som i grunn passet bra, siden det historisk er det første spillet i serien.

Siterer Babalu:
Jeg kunne tenke meg et spill hvor Dark Link hadde hatt en større rolle. Kanskje et spill hvor Link sin indre kamp/kampen mot Dark Link i stor grad påvirket både spillets og karakterens utvikling.


Det kunne også vært interessant. Hadde passet til et dystert tema i hvertfall.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!