Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Nintendo Switch-tråden


Ser veldig lovende ut nå!
Det suger å si det, men jeg er skuffet. Hvor er spillene? Zelda kan man spille på Wii U, og både Arms og 1 2 Switch ser ut som demonstrasjonsspill som neppe kan holde interessen lenge. At ikke et av de spillene er bundlet sammen med konsollen er bare ugreit. Her var jeg sikker på at Nintendo ville tilby en litt større mengde med kvalitetsspill på lansering, mtp. hvor lite som har kommet ut på Wii U de siste to årene. Den tiden må vel ha blitt brukt på utvikling til Switch, men de spillene er ikke å se enda hvertfall.

Blir ikke day one dette altså, når det er over et halvt års gap mellom Zelda og Mario. Men Mario ser faen meg amazing ut, så Switch blir garantert et kjøp når den tid kommer. Men igjen, hvor er spillene? Sitter igjen med Wii U-vibes etter denne presentasjonen, og det er ikke bra.
Siterer Battle Born:
Det suger å si det, men jeg er skuffet. Hvor er spillene? Zelda kan man spille på Wii U


Tja, det samme kunne man si om Twilight Princess, men de ble fremdeles et veldig viktig spill på Wii. Og hvis du skal ha Switch uansett, hvorfor ikke kjøpe det på lansering og spille Zelda? Det nye Zelda ser tross alt utrolig bra ut!

Men joda, de burde kanskje vist frem litt flere spill ment for lansering. Nå skal det sies av det de viste frem ser utrolig kult ut. Splatoon 2, Nye Mario, Xenoblade 2 osv. Er Mario Kart 8 Switch et spill som skal komme ut på lansering?

Uansett så er det verdt å nevne at de fleste konsoller i dag har elendig lansering. Selv PS4 hadde få gode spill de første årene. Faktisk vil jeg si at det første spillet som gjorde det til en must have konsoll var Bloodborne, og det kom vel 2 år etter lansering. Xbox One... vel, trenger vi å snakke om den konsollen engang? At vi "bare" får Nye Zelda til Switch er ikke "bare", selv om det også kommer på Wii U. Det er viktig å huske på at Wii U solgte rimelig dårlig, så mange vil ikke engang ha muligheten til å kjøpe Nye Zelda til Wii U fordi de ikke har konsollen. På den måten vil gamere som hoppet over Wii U fra Nintendo ha en enda større grunn til å kjøpe Switch.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Gode poeng der, Crazy Kraken! Er rett og slett bare det at jeg forventet litt mer, siden Wii U har fått særdeles lite støtte de siste årene. Denne lanseringen minner litt for mye om Wii U sin for min del, selv om vi så klart får Zelda. Det blir dessverre ikke et veldig godt salgsargument for de som har Wii U, men så var det jo mange som hoppet over den konsollen. Det var bare alt for mye ports av gamle spill som ødela presentasjonen for min del. Sånn helt ærlig, Rayman Legends fra 2013? De fleste har spilt disse portsa som kommer. Men men, slik er det. Mario Kart kommer ikke før 28. april forresten, og synes det er veldig rart at de ikke fikk til det som lanseringstittel. Nå har jeg fått ut frustrasjonen, og som sagt ser Mario amazing ut, smilte under hele traileren. Men da er spørsmålet; hva kan vi forvente av spill i 2018? Rart av Nintendo å ikke nevne noe på den fronten, men da får vi bare vente til E3.

Veldig enig i at de fleste konsoller nå for tiden har dårlig med lanseringsspill, men de blir jo litt "reddet" av tredjepartsstøtten. Når EA bare har Fifa å annonsere, så blir jeg litt urolig for Switch sin del.
  • 0
Siterer Battle Born:
Gode poeng der, Crazy Kraken! Er rett og slett bare det at jeg forventet litt mer, siden Wii U har fått særdeles lite støtte de siste årene.


Jeg skjønner absolutt hva du mener, og det er selvfølgelig trist at man blir skuffet. Det er som du sier forventningene vi har som gjør at vi kan bli litt skuffet. Jeg er også overrasket over de ikke gjorde klar noen flere Wii U ports til lansering. Bayonetta 1+2 og MK8 burde kommet ut på lansering. Kanskje en HD remake av Xenoblade for å bygge hype for Xenoblade 2? Men et nytt Monster Hunter eller en port av det nyeste 3DS spillet hadde nok vært det smarteste, ihvertfall med tanke på det asiatiske markedet.

Selv ble jeg ikke skuffet. Ja, spill lineupen er litt svak, men det virker som Switch får en relativt fornuftig prislapp, og at den blir markedsført på en langt bedre måte enn Wii U (folk flest skjønner fremdeles ikke hva Wii U er). Så lenge konsollen selger godt, så vil Nintendo ha mulighet for å gi den god støtte med spill fremover. Det så vi feks med 3DS, som hadde en supersvak lansering men ble til slutt en kjempeflott konsoll med utrolig mange gode spill.

Siterer Battle Born:
Veldig enig i at de fleste konsoller nå for tiden har dårlig med lanseringsspill, men de blir jo litt "reddet" av tredjepartsstøtten.


Det har du selvfølgelig helt rett i, men personlig har jeg problemer med å forstå sånt. Der har du folk som kjøpte PS4 for å spille Fifa og GTA5, selv om de allerede hadde de spillene på PS3. Er det noe bedre at Switch får Skyrim og Fifa? Nei, men hvis det gjør at konsollen selger (og Skyrim er av en eller annen grunn ekstremt populært igjen selv om alle har spilt det og det er 5 år siden lansering) så er jeg fornøyd. Jeg ønsker at Nintendo skal klare seg. Jeg syns denne konsollgenerasjonen har vært utrolig kjedelig så langt. På PS4 har vi nå en håndfull ekstremt gode spill, men thats it. Det sære og rare spillene som vi hadde masse av på PS3 og 360 ser sjeldent lys i dag, og når the big N viser frem er sært boksespill så blir jeg nesten litt gira!

Nå mener jeg ikke å si at PS4 er en dårlig konsoll, for den har nå endelig blitt en god konsoll med spill verdt å spille. Men det har tatt lang tid, selv om konsollen har solgt godt. DET er skremmende. Heldigvis kommer Nier Automata og Persona 5 i år!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
At vi "bare" får Nye Zelda til Switch er ikke "bare", selv om det også kommer på Wii U.


Det medfører riktighet. "Bare" Zelda" er grunn nok alene til at jeg kjøper konsollen.

Bortsett fra det, er jeg usikker på hva jeg forventet å se. Kjøper neppe MK8 og Skyrim på nytt i hvert fall. Men Super Mario: Odyssey så egentlig ganske interessant ut.
Fire Emblem og Xenåbreido 2 likeså. Selv om man ikke fikk voldsomt mye ut av de to trailerne.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Har forhåndsbestilt konsollen på Gamestop via nettet, slik at jeg henter i butikken på lanseringen (forhåpentligvis). Noen som har erfaringer med dette? Prisen er 4000 kr, men det står at den ikke er bestemt ennå. Jeg har betalt depositum på 500 kr og betaler resten i butikk. Høres ut som en grei ordning, dersom prisen ender opp nærmere 3000 kr til slutt. Det er jeg litt engstelig for.

Vil forhåndsbestille i butikk siden jeg har dårlig erfaring med å gjøre det på nett. Da får man aldri varene på lanseringsdatoen i alle fall. Men virker ikke som flere butikker enn Gamestop har forhåndsbestilling ennå.

Jeg er som flere her litt skuffet over spillene som kommer på lansering. Hvor er tredjepartsspillene som med letthet kunne blitt portet over til lansering? Virker ikke så lovende med det første, men listen av utviklere som støtter konsollen er i alle fall uhyre mye lengre enn den var med Wii U. Vi får håpe Switch får alle mainstream-spillene i tillegg til de eksklusive. Hvor er alle EA-spillene?

Ved lansering får vi:

• The Legend of Zelda: Breath of the Wild
• 1-2-Switch
• Super Bomberman R
• Skylanders Imaginators
• Just Dance 2017

Zelda skal jeg ha, og det er et must. 1-2-Switch virker som et kult partyspill, men kommer ikke til å betale 600 kr for et slikt spill. Resten virker ikke interessante. Tror mange av Wii U-portene kan være interessante for de som ikke har Wii U, men MK og Splatoon til Switch virker ikke som nye spill, og jeg tror ikke jeg kommer til å kjøpe dem. Skyrim er jeg veldig usikker på, spilte en del timer da det kom ut. Men jeg tror faktum at man kan spille ute hvor som helst vil tiltale mange bare for den funksjonen. Men når Mario kommer i slutten av 2017 blir Switch virkelig en konsoll mange vil ha. Det blir kanskje det første eksklusive spillet som selger konsollen.

Det jeg er mest imponert over av Switch er selve konsolldesignen. Joy-conene fungerer jo som oppgraderte Wii-remoter samtidig som de kan fungere som en vanlig kontroller. Det er to kontrollere i én. I tillegg fungerer de til tv-en og som håndholdt. De kan gjøre utrolig mye.

Switch kan umulig selge dårligere enn Wii U, men det blir spennende å se hvor mye den faktisk selger. Hvis de klarer å få til den sosiale dimensjonen hvor mange møter andre venner med hver sin Switch for å spille sammen, hvor som helst, vil det bli en hit.
                                   «Jeg prøvde å trøste meg med at jeg var et åndsmenneske»
Jeg trodde faktisk at 1-2-Switch skulle følge med konsollen. Synes det er veldig rart at de selger det for seg selv. 600kr for et par minigames? Nei takk.
  • 0
Siterer CrimsonXYZ:
600kr for et par minigames? Nei takk.


Har vi det bekreftet at spillet skal koste 600kr?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Siterer CrimsonXYZ:600kr for et par minigames? Nei takk.

Har vi det bekreftet at spillet skal koste 600kr?
Det ser iallefall sånn ut ifølge norske nettbutikker atm... http://cdon.no/spill/1-2-switch-39590975 http://www.prisjakt.no/product.php?p=4111394

Lagt til 2017-01-14 23:41:
For meg personlig er The Legend of Zelda: Breath of The Wild en MER enn god nok grunn til å kjøpe en Switch selv om jeg har en Wii U! Når det kommer til Zelda er jeg villig til å ofre de pengene som trengs for å spille Zelda på best mulig måte!

Lagt til 2017-01-14 23:44:
Jeg vet at det ikke har så mye med det forrige jeg skrev, men forvent dette av meg fremover i denne tråden.
Er det noen som vet om Zelda Breath of the Wild Master edition kommer til Norge?
Siterer Arctic_Oni:
Er det noen som vet om Zelda Breath of the Wild Master edition kommer til Norge?


Tror ikke det er bekreftet noe ennå, men ser for meg at butikker som Gamestop, kanskje tar inn i begrenset opplag.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Siden spillene er regionsfrie avhenger det i hovedsak av hva forhandlerene tar inn. Kanskje hjelper det om du sender dem en mail, og viser interesse for den imponerende pakken.
Må si jeg gleder meg enormt til Nintendo Switch nå! Og ikke minst å endelig kunne spille det nye Zelda, det ser helt utrolig bra ut. Men noe som bekymrer meg litt er at vi får jo kun det spillet til lansering og et par til som ikke akkurat virker så veldig spennende IMO. Men så kommer jo Mario Kart 8 Deluxe i slutten av april, det blir bra. Men etter det? Da er det jo kun Super Mario Oddysey for min del som virker interessant, og det kommer vel i november eller noe sånt? Kan nesten virke som at Nintendo ikke har lært noe som helst fra Wii U. Men Zelda blir bra, det blir jo bokstavelig talt en system seller for mange!
  • 0
Siterer Arctic_Oni:
Må si jeg gleder meg enormt til Nintendo Switch nå! Og ikke minst å endelig kunne spille det nye Zelda, det ser helt utrolig bra ut.


Enig! Jeg var skeptisk til Zelda i starten, men det siste de har vist ser gjør at spillet ser helt fantastisk ut!

Siterer Arctic_Oni:
Men noe som bekymrer meg litt er at vi får jo kun det spillet til lansering og et par til som ikke akkurat virker så veldig spennende IMO.


Nye bomberman kan jo kanskje være artig? Kanskje I am Setsuna er et lanserings spill? Det har allerede kommet ut til PC og PS4 (tror jeg) men det skal visst være veldig bra!

Siterer Arctic_Oni:
Men etter det? Da er det jo kun Super Mario Oddysey for min del som virker interessant, og det kommer vel i november eller noe sånt?


Vel, Xenoblade 2 skal visst komme ut allerede i år, noe som er litt sykt. Regner med at det blir utsatt, men om det kommer i år så er det sånn passe fett.

Selv håper jeg at splatoon 2 får en singelplayer! Det skal jo også komme ut i år.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
men om det kommer i år så er det sånn passe fett.


Oh yes!
''eh'' - Link
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kanskje I am Setsuna er et lanserings spill? Det har allerede kommet ut til PC og PS4 (tror jeg) men det skal visst være veldig bra!

Jeg , vet ikke jeg , jeg har hørt med blanedete ting om det, noen virkelig liker det ,men andre mener det bare helt greit osv. Men, joda får all del er jo en grunn det å
  • 0
Det er bra at utvikler listen er lang og det er over 80 spill under utvikling, men lanseringen av konsollen og spillene som følger med lanseringen har alt å si om det som driver og utvikler spill til Switch at både konsoll og spillene selger i bøtter og spann. Ser dem en Wii U nedtur så er det nok mange som vil hoppe av og kansellere spillet til Switch dessverre - var nå samme med Wii U der det skulle komme mange gode spill men utviklere kansellerte en etter en. Jeg håper Switch vil få en brak suksess, men Nintendo har gjort lite for å få fortjene det ved lansering synes jeg med tanke på spill.
Jeg har forhåndsbestilt Switch selv så håper Nintendo har noe på lur i ukene før lansering av konsollen.
At Nintendo ikke har brukt tiden på å få minst 3 store Nintendo spill på lanseringsdatoen som dekker det meste av alle typer mennesker som spiller der ute er i grunn helt utrolig.
Hvem er det som vil bruke penger på 1-2 Switch spillet? Da bør det koste maks 49,- for seg selv og noe som burde blitt med gratis til konsollen som vll bikke 3000 penga ved lanseringen, kan det se ut som, billigste pr. i dag er vel platekompaniet med 3300 for konsollen.

For meg personlig så er Zelda nok ved lansering, men vil ha nye eksklusiver en måned etter det, meget rart Nintendo ikke har klart noe mer fram til lansering og dem har knapt ikke brydd seg med Wii U siste 2årene. Håper dem kommer med noen spill overraskelser 1-2 uker før lansering av Switchen med tanke på spill. Ikke alle som ''bare'' vil ha Zelda på lanseringsdagen. Alt det andre var nå bare ræl og dette bomberman spillet betaler jeg ikke 499,- for alene. Maks 199,- vil jeg gitt for det ved lansering.

Blir det 4G på Switch?, fordi spill som Pokemon Go sa Nintendo at skulle gå ann å spille på Switch osv.
Virker som vi ikke har fått vite alt på denne konferansen til Nintendo.

Har selv litt Wii U vibber i meg etter Switch konferansen, det er utrolig lite spill fra Nintendo ved lanseringsdagen, kun Zelda som er stort, men ikke stort nok for mange mennesker der ute. Nintendo har hatt så lang tid på seg med Switch, at jeg ikke skjønner helt hva dem styrer med.
  • 0
Siterer Xtord:
Jeg , vet ikke jeg , jeg har hørt med blanedete ting om det, noen virkelig liker det ,men andre mener det bare helt greit osv. Men, joda får all del er jo en grunn det å


Det har en metascore rating på 74, som er høyere enn noen av PS4 sine lanseringsspill som feks Killzone shadowfall og knack ;)
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Twiixi:
For meg personlig så er Zelda nok ved lansering


Selv. Mars måned er så fullstappet fra før av, så det holder i grunn i massevis.

Siterer Twiixi:
Har selv litt Wii U vibber i meg etter Switch konferansen, det er utrolig lite spill fra Nintendo ved lanseringsdagen, kun Zelda som er stort, men ikke stort nok for mange mennesker der ute. Nintendo har hatt så lang tid på seg med Switch, at jeg ikke skjønner helt hva dem styrer med.


De kan i hvert fall ikke vente for lenge med 2017-spillene de har annonsert. Kan ikke se for meg at de kan finne på å gi ut Mario i desember.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0
Med tanke på produksjon av Switch konsoller, så hadde ikke Nintendo mer kapasitet til å produsere mer en 20millioner konsoller pr.år ganger vi det med 5år så er vi oppe i 100 millioner, og vil slite med å passere Wii konsollen salgstall bare på det.
Samme hvor populær Switch blir så vil den bli ut datert innen 5år på markedet tror jeg. Det er nå et nettbrett og ingen nettbrett har mer levetid en 5år + at batteriet vil ikke gå an å bli byttet ut også har jeg hørt. Så bateriet vil bli sinnsykt dårlig med tiden, akkurat samme som nettbrett og mobiler osv.

Er bekymret for at Switch vil få dårlig levetid på grunn av fast batteri montering i Switch'en :/

Lagt til 2017-01-17 23:10:
Siterer Glorfindel:
Siterer Twiixi:For meg personlig så er Zelda nok ved lansering

De kan i hvert fall ikke vente for lenge med 2017-spillene de har annonsert. Kan ikke se for meg at de kan finne på å gi ut Mario i desember.


Mario må bli lansert når skolene begynner på igjen etter sommeren, ikke noe spesielt senere en det.

Lagt til 2017-01-17 23:14:
Er dette den feite Zelda pakken? Noen kaller den master Pack osv. Men dette er Limited Edition med big box.

https://www.platekompaniet.no/spill/nintendo-switch2/the-legend-of-zelda-breath-of-the-wild---limited-edition/

Synes den er sinnsvak dyr her hjemme. I england ligger den på 80 pund, som tilsvarer ca.900,- og dem har 20% moms, vi har 25% moms og vil si at den ikke burde kostet mer en maks 999,- her hjemme.
  • 0
Switch er for meg en av de minst interessante konsollene noensinne.

Har ikke tatt med en konsoll ut av huset siden GB color og pokemon red/blue herjet på barneskolen, så at Switch har den muligheten spiller ingen rolle.
Skjermen er knapt 1 cm større enn den på mobilen min, så å spille noe annet enn de simpleste puzzle-games hadde vært uaktuelt uansett.

Nintendo har aldri laget en god kontroll (som følger med maskinen that is), og Switch sin ser ikke ut til å være noe unntak. Det er greit jeg har voksne hender, men såfremt kontrollerne ikke er på størrelse med Xbox sine, vil de aldri være komfortable å spille med. Og basert på skjermstørrelsen, vil Switch sine være for små. Og når man attpåtil kan dele den for vs/co-op, så blir det åpenbart knotete. Så da hadde det blitt en ekstrautgift for en Pro controller, som antakelig ikke kan brukes som hovedkontroller i alle spill, om jeg kjenner Nintendo rett.

Onlinegreiene har ikke noe å si, ettersom jeg uhyre sjelden spiller med andre. Men jeg må si at det virker fjollete å måtte bruke mobilen til voice chat og matchmaking. Jeg håper for spillernes del at det kun gjelder når maskinen er i håndholdt modus.
Kjedelig at Nintendo spillere nå også må betale for online, spesielt når det er dyrere enn f.eks. Xbox live, men månedsavgifter er kommet for å bli, så det var vel bare et spørsmål om tid. "Bonusen" med å låne et gammelt spill hver måned, men bare den måneden, virker lite gjennomtenkt.

Spillene så langt er uinteressante. Zelda har jeg vært forsynt med siden jeg la fra meg Twilight Princess to timer inn i spillet. Hender jeg spiller OoT eller TWW, men nye spill i serien vekker ikke den gamle Zelda-tilhengeren i meg.
Hvis det nye Mario viser seg å være på nivå med SM64, eller Sunshine, kunne det vært aktuelt, men det må betydelig mer enn et spill til for å rettferdiggjøre et konsollkjøp, og spesielt når det må kjøpes så mye ekstragreier ved siden av.
Alt annet som er annonsert er i beste fall "meh".

Overall virker Switch som en konsoll for en annen type gamer enn jeg er. Har sett og lest alt jeg kunne finne om den til nå, men det er ikke noe ved den som gjør at jeg vurderer et kjøp, eller i det hele tatt føler noen trang til å teste.
At Wii og Wii U var de minst brukte konsollene jeg har eid, hjelper heller ikke på kjøpelysten akkurat.

Håper de av dere som skal ha konsollen får det dere håper på og mer til ut av den.
For meg er det nok et feilsteg fra Nintendos side.
Siterer TK Art:
Switch er for meg en av de minst interessante konsollene noensinne.


Var PS4, Xbox One og Wii U bedre på lansering?

Neida, skjønner at man kan ha helt ulike preferanser med tanke på spill og slikt. Liker man ikke Zelda og Mario, så går man nok ikke til nintendo og nintendo sine konsoller. Men (!), PS4, Xbox One og Wii U hadde ikke spesielt sterke lanseringer heller. Du er jo ganske kresen, så jeg regner med at du ikke tenkte: "Jippi, PS4 kommer endelig ut og da kan jeg spille Assassins Creed Black flag (nok et assassins creed, som også var på PS3), Knack (som ikke så spesielt morsomt ut) og Killzone Shadowfall!"

Det tok heldigvis ikke lang tid før Wolfenstein the new order kom ut (som er det første ordentlig gode PS4 spillet etter min mening), men ingen kjøpte vel konsollen for det spillet? Det kom tross alt ut til både PC og Xbox One også. Det tok laaang tid før noe virkelig spennende kom ut (Bloodborne), så jeg tror Switch (med tanke på spillene som skal komme det første året) banker ut både PS4, Xbox One og Wii U.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
En konsoll trenger tid til å bygge opp biblioteket sitt, poenget til TK var vel heller at verken Wii eller Wii U klarte dette, og at han ikke har noe videre tro på at Switch skal klare seg noe bedre etter å ha sett lanseringspillene.
  • 0
Nei, er både Zelda og Mario uinteressant, så begrenser det seg jo en del. For min del har Nintendo fremdeles Xenoblade, Fire Emblem, i tillegg til at jeg fremdeles venter på et nytt Pokémon på konsoll.

Men du sier noe TK. Denne gimmicken deres begynner jeg å bli noe lei også. Å dra med meg konsollen rundt, kommer jeg neppe til å benytte meg veldig mye av.

Er også enig i at kontrollene ikke er særlig komfortable. GameCube-kontrolleren er dog en av mine favoritter, men både Wii Remoten og spesielt Gamepaden, var knotete greier. Jeg skal ikke si for mye før jeg får prøvd de selv, men jeg synes Joy-Con-kontrollene ser ut til å være noe av samme ulla.

Men så lenge Nintendo fortsetter på nevnte spillserier (særlig Zelda), så kjøper nok jeg konsollen. Men det er klart det blir dyr moro. Siden jeg har både PC og PS4 ved siden av, så blåser jeg tross alt i tredjepartspillene.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!