Norsk
Nyeste
Atrás

Film og Musikk

Diskuter TV-serier, Film, Musikk og annen høykultur

Star Wars ~ Offisiell tråd ~


Siterer Los:
Oi...hadde ikke tenkt på det.. tenk om de IKKE bruker Ewan? Det går vel ikke? Det er ikke lov!

Til og med jeg som ikke ser på prequelene som tellende Star Wars filmer syntes Ewan er en fantastisk Obi-Wan!


Tre skuespillere for én karakter ville vært i overkant mye. Spesielt når Ewan fortsatt ser ut som han gjorde i 2005 uansett. Kan ikke tenke meg at han har noen enorme prosjekter som vil gi han noe mer penger heller. Hovedrolle i Star Wars blir det gode penger av.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
I forbindelse med Star Wars Battlefront II fulgte jeg med på deler av promoteringen av historie delen av spillet. Spesielt intervjuer med stemme og motion-capture skuespilleren som portretterer Iden Versio. Capteinen i Imperiets Inferno Squad, Janina Gavankar.

Janina Gavankar. Er en ung men relativt erfaren TV skuespiller med et hjerte som står aldeles i brann for Star Wars. Hennes entusiasme over å få gjøre noe Star Wars relatert smittet så voldsomt over på meg at jeg plukket opp boken Star Wars: Battlefront II: Inferno Squad av forfatter Christie Golden.

Jeg har ikke vært nevneverdig opptatt av Star Wars litteratur tidligere, men har fulgt litt med på hva som rører seg der ute etter at Lucasfilm ble solgt og de startet det vi kjenner som
new canon (As of April 25, 2014)

Anyway...

Janina Gavankar solgte meg ideen om at ja.. jeg vil vite mest mulig om Inferno Squad før Battlefront II kommer ut, så jeg kjøpte og leste boken.

Den var bra den. Vi ble servert en grei historie som gir karakterene dybde og som gjør at jeg gleder meg ennå mer til spillet kommer i November.
Og det gav meg lyst til å lese mer Star Wars.
Jeg gikk derfor på nettet og kjøpte boken Lost Stars av Claudia Gray. Og Her mine felles Star Wars nerder, kommer "ukens anbefaling"
Forfatter Claudia Gray er en dame som FORSTÅR Star Wars. Hennes evne til å formidle et troverdig univers, utvide vår horisont og sette alt i sammenheng er uovertruffen.

Jeg anbefaler ALLE som er glad i Star Wars til å sjekke ut Claudia Gray sine bøker. Det er foreløbig snakk om tre:
Lost Stars, Bloodline og Leia: Princess of Alderaan.

Jeg håper Lucasfilm og story gruppen der med Pablo Hidalgo i spissen vet hvilke resurs de har til sin rådighet og gir den damen en sjanse til å jobbe med manus i framtiden. Jeg kan ikke forestille meg noen bedre som kan komme opp med et narrativ for, f.eks en Obi-Wan film enn Claudia Gray.
The gavel corrupts
  • 0
Har igrunn ikke fulgt med stort når det gjelder storyen i Battlefront 2 (vil helst ikke vite stort om det uansett, spoilers osv.). Håper bare at de gjør onlinen ordentlig, Battlefront 1 sin online føltes veldig ensidig og lite kreativ. De legger heldigvis til klasser og slikt nå, noe som bør hjelpe. Flere maps og planeter i flere tidsperioder (prequels var utelatt fra forgjengeren) bør hjelpe en del. Virker derimot ikke som om de har Galactic Conquest.
                                                    • Veni, Vidi, Cessi •
  • 0
Jeg har ikke spilt eneren pga mangelen av "story miode"
Det er historien i Battlefront 2 som jeg gleder meg til. Jeg håper den er relativt lang. Så får online være online enn så lenge.
The gavel corrupts
  • 0
Star Wars : The Last Jedi Traileren er sluppet. Og billettene legges ut i dag. Jeg kjenner nå på den deilige spenningen jeg har gjort de to siste årene på denne tiden. Vi går inn i Star Wars perioden for fult.
Fy Faen så jeg gleder meg.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Star Wars : The Last Jedi Traileren er sluppet.


Nghgngh! Har så utrolig lyst til å se traileren, men samtidig vil jeg holde meg unna for å få en best mulig kinoopplevelse.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Traileren leverte i hvertfall så vi ha grunn til å glede oss alle sammen enten vi gjør som jeg og ser den om og om igjen eller klarer å vente til filmen kommer.
Billetter er uansett kjøpt og betalt.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Traileren leverte i hvertfall så vi ha grunn til å glede oss alle sammen


Sweet! Håper den blir bra!

Siterer Marlboro Red:
Billetter er uansett kjøpt og betalt.


Har ikke helt funnet ut hvor jeg vil se den. Vika i Oslo er min favoritt, men har foreløpig bare 3D visninger (tror jeg) så da må jeg vente og se litt...
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Så igjen Episode 7 i kveld, så nå begynner jeg å bli veldig klar for episode 8!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Siterer Crazy Kraken:
Så igjen Episode 7 i kveld, så nå begynner jeg å bli veldig klar for episode 8!


Jeg har også en kløe i kroppen etter å se den igjen. Jeg ser den nok i løpet av uken som kommer. Jeg så E II på Fredag og Rogue One på Torsdag.
Jeg er ekstremt klar for episode 8 jeg også etterhvert

Lagt til 2017-10-15 21:10:
Jeg gleder meg til å diskutere og analysere den med deg etter vi har sett den.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg gleder meg til å diskutere og analysere den med deg etter vi har sett den.


Sjæl! Dette blir fett! Ikke lenge igjen nå

Og så må jeg se Rogue One igjen også tenker jeg
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Må få sett TFA på nytt selv. Er ikke hyped på The Last Jedi, men så har jeg ikke sett traileren eller noe. Skal se filmen på kino, helst på premieren. Det er sikkert og visst. Den kommer når den kommer for min del. Går ikke rundt og hyper meg opp. Håper den blir bra. Syns Rogue One var grei, og TFA var konge når jeg så den på premieren, men var sinnssykt opp-hypet på den da. Ser jeg den igjen nå får jeg sikkert er helt nytt syn på den.
Nå holder jeg på med å se alle Star Wars filmene på nytt før The Last jedi kommer ut. Har foreløpig sett The Phantom Menace, Attack of the Clones, og er nå i gang med Revenge of the Sith! Er vel et år siden sist, noe som selvfølgelig er alt for lenge! Haha!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Jeg leste akkurat ferdig Star Wars :Rebel Rising av Beth Revis.
Den begynner i det Saw Gerrera finner Jyn Erso i hulen etter at moren ble drept i Rogue One og slutter med at hun blir reddet av opprørerne fra fangetransporten. Anbefales hvis du er fan av Rogue One.

Nå begynner jeg på LEIA: Princess of Alderaan . (av Claudia Gray)

JEG er hypet for The Last jedi
The gavel corrupts
  • 0
Rian Johnson skal utvikle en helt ny Star Wars trilogi.

OG en live-action Star Wars TV serie vil se dagens lys på Disneys planlagte Strømme tjeneste.

Er vi i gledesrus eller litt skeptisk ?
The gavel corrupts
  • 0
  • Los
  • Los
Redd for at det blir for mye... Men! Jeg er spent på hva både tv-serien og den nye trilogien blir føler bare jeg vet for lite til å bli giret..
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Er vi i gledesrus eller litt skeptisk ?


Er det lov til å være begge deler?
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Er det lov til å være begge deler?


Ja. Jeg er i gledesrus over Rian Johnson trilogi og skeptisk til TV serie..

Men jeg tror egentlig den også kan bli bra.
The gavel corrupts
  • 0
Siterer Marlboro Red:
Jeg er i gledesrus over Rian Johnson trilogi


Her skal jeg ikke si så mye, for The Last Jedi har ikke engang kommet ut enda, men jeg likte Looper veldig godt! Tror også det kan bli spennende å bevege seg vekk fra Skywalker familien. Men tror du han kommer til å fortsette med samme "stil og tone" som de andre mainline filmene? Eller får vi servert noe helt annet? Kanskje det blir en thriller story? Horror? Who knows? Haha!

Siterer Marlboro Red:
skeptisk til TV serie.


Jeg tror vi har kommet så langt at vi faktisk har råd til å produsere TV-serier som er dyre nok, og avanserte nok, til at dette kan fungere. Men story og karakterer er selvfølgelig det viktigste!

Jeg er gira og skeptisk til begge deler!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men tror du han kommer til å fortsette med samme "stil og tone" som de andre mainline filmene?


Min mistanke etter det jeg har sett og hørt ang The Last Jedi er at han allerede har strukket den strikken langt.

Men når det er sagt.. jeg ønsker ikke at strar wars skal bli en lekegrind innen sjanger konsepter. Det viktigste med Star Wars er at det "føles" som star wars.. Og enn så lenge så har Jeg og Lucasfilm samme oppfatning av hva det vil si
The gavel corrupts
  • 0
Men du er vel enig i at The Force Awakens og Rogue One er to Star Wars filmer med veldig ulik tone? Den ene er en eventyrfilm og den andre er et krigsdrama.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Men du er vel enig i at The Force Awakens og Rogue One er to Star Wars filmer med veldig ulik tone? Den ene er en eventyrfilm og den andre er et krigsdrama.


Krigsdrama blir et for sterkt uttrykk for meg ang Rogue One. Det er et eventyrlig krigsfilm og den har enl mørkere tone enn TFA Men den er milevis innenfor min "Star Wars comfort sone". Jeg liker Rogue one bedre enn TFA sånn sett.
The gavel corrupts
  • 0

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!