Norsk
Nyeste
Atrás

Spill

Stedet for generell spilldiskusjon

Hvilket spill gjennomførte du sist?


Dishonored: Definitive Edition

Helt fantastisk. Bra jeg endelig fikk ræva i gir for denne. Vet ikke helt hvor jeg skal starte om jeg skal fortelle om hvor kreativt det er, hvor gøy det er, hvor åpent det er og hvor briljant spilldesignet er. Top notch. Litt hakk i storyen på et fortellingsnivå, men dette var utrolig gøy uansett. Oppfølgerne next.

9/10
"Homosexuality appears in over 4000 species, homophobia appears in one"
Siterer Cherno:
. Vet ikke helt hvor jeg skal starte om jeg skal fortelle om hvor kreativt det er, hvor gøy det er, hvor åpent det er og hvor briljant spilldesignet er. Top notch.

Jepp, det er jeg helt enig i, det er en grunn til at jeg har fullført det 3 ganger Dog på pc og ps3 ,ikke det at det har så mye å si.
FIFA 18 The Journey. 8/10

Stor forbedring fra fjorårets spill.
Rainbow Mushroom
  • 0
Fullførte Uncharted: The Lost Legacy . Uncharted 4 var det beste spillet jeg spilte i fjor, og jeg husker jeg tenkte at jeg gjerne skulle hatt noen flere timer når jeg var ferdig med det. De ekstra timene fikk jeg her. Helt supert. Jeg nøt det. Jeg bare digget Chloe og Nadine, og forholdet mellom dem. Jeg digget stedene man utforsket. Stedene var helt nydelige og noen av dem var veldig imponerende. Må også si at spillet var veldig vakkert, og jeg syns karakterene ser veldig bra ut. Det var akkurat dette jeg ville ha.. litt mer uncharted. Det var deilig å vite hva jeg gikk til.. over the top-action og noe nydelig å se på. Det er nesten som å spille en film med de bra cutscensene. Her snakker vi utvidelse gjort riktig. Utviklerene kjører det kanskje litt safe i at de ikke kommer med så mye nytt her i form av utvikling i gameplay og sånn, men jeg personlig forventet ikke noe mye forandringer og innovasjoner så hadde egentlig ikke noe problem med det. Hvis du har spilt Uncharted 4: A Thief's End vet du hva du kan forvente. Naughty Dog leverer igjen. Anbefales sterkt hvis man savner mer fra dette universet!

Nå er det bare å glede seg til The Last of Us Part 2!
Siterer SirGalahad:
Fullførte Uncharted: The Lost Legacy .

Har blitt relativt overbevist at jeg må få kjøpt det i løpet av året med mye andre spill
Siterer Xtord:
Har blitt relativt overbevist at jeg må få kjøpt det i løpet av året med mye andre spill


Anbefales en helg der du ikke har mye annet å spille og vil ha noe bra action Ikke så alt for langt heller så du kan lett runde det på en helg. Brukte 5 timer og 19 minutter på min gjennomgang på normal.
Siterer SirGalahad:
Anbefales en helg der du ikke har mye annet å spille og vil ha noe bra action Ikke så alt for langt heller så du kan lett runde det på en helg. Brukte 5 timer og 19 minutter på min gjennomgang på normal.

Ja, skjønner høres bra ut, blir nok kjøpt senere i år, må få gitt det et forsøk. 5 timer + er ikke så halv galt.
Wolfenstein: The New Order

For en tur.
Siterer onkelcleo:
Wolfenstein: The New Order

For en tur.


Kult! Holder på en ny runde i det sjæl faktisk!
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Kult! Holder på en ny runde i det sjæl faktisk!


Prøvd det nye? Kjenner det frister litt, men blir litt urolig over å betale så mye for en syv timers opplevelse.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Prøvd det nye? Kjenner det frister litt, men blir litt urolig over å betale så mye for en syv timers opplevelse.


Har ikke prøvd det enda. Har hatt mye problemer med å bestemme meg for om jeg skal gå for PS4 utgaven eller PC utgaven. PCen min er nok litt på den svake siden (om spillet krever 4gb VRAM) og mange steam anmeldere rapporterer endel tekniske problemer, så jeg troooor jeg skal gå for PS4 utgaven. Samtidig syns jeg FPSer av denne typen vanligvis er best på PC, så jeg klarer ikke bestemme meg helt. Hva tenker du om dette?

Jeg har ikke noe imot å betale 600kr for et syv timers spill om spillet faktisk holder like høy kvalitet som The New Order, som jeg syns er amazing.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
  • 0
Siterer Crazy Kraken:
Har ikke prøvd det enda. Har hatt mye problemer med å bestemme meg for om jeg skal gå for PS4 utgaven eller PC utgaven. PCen min er nok litt på den svake siden (om spillet krever 4gb VRAM) og mange steam anmeldere rapporterer endel tekniske problemer, så jeg troooor jeg skal gå for PS4 utgaven. Samtidig syns jeg FPSer av denne typen vanligvis er best på PC, så jeg klarer ikke bestemme meg helt. Hva tenker du om dette?

Jeg har ikke noe imot å betale 600kr for et syv timers spill om spillet faktisk holder like høy kvalitet som The New Order, som jeg syns er amazing.


Nå kjøper jeg som regel FPS'er "after the fact," og opplever sjeldent teknisk fusk. Utover det er det jo like forutsigbart som tidevannet at storlanseringer sliter ved release, spesielt på PC, så det kan hende at du slipper mest mulig ork på konsoll hvis du ikke har en maskin smidd i magisk obsidium av Midgards staute dverger. Hvis det er kontroller du vektlegger, f.eks håndkontroll fremfor tastatur, er det ikke verre enn å laste ned programvare som lar deg bruke Dual Shocken på pc'en.

I grunn ikke jeg heller, men så er jeg svært vant med spill som jeg vil spille om igjen, og disse oppussingene av gamle fps'er eller fps'er generelt (DOOM, Wolfenstein, Black Ops, Bad Company) spiller jeg bare en eneste gang og tenker aldri på det igjen, uansett hvor bra det er.
  • 0
Siterer onkelcleo:
Hvis det er kontroller du vektlegger, f.eks håndkontroll fremfor tastatur, er det ikke verre enn å laste ned programvare som lar deg bruke Dual Shocken på pc'en.


Kanskje jeg formulerte meg dårlig, men jeg mente egentlig det omvendte. Mange FPSer fungerer fint på konsoll, men noen fungerer helt klart endel bedre på PC. Spiller The New Order på PS4 nå (litt for å se hvordan det fungerer på konsoll og fordi det var på salg til 40kr), og der syns jeg til tider spillets tempo er så høyt at de upresise kontrollene kan bli en liten utfordring. Absolutt ikke et dårlig spill der heller, men jeg merker forskjell.

Siterer onkelcleo:
disse oppussingene av gamle fps'er eller fps'er generelt spiller jeg bare en eneste gang og tenker aldri på det igjen, uansett hvor bra det er.


Samme her faktisk. Men sånn har det dessverre bare blitt, det er så mange spill å spillet at jeg ikke kan gå tilbake til spill og spille dem på nytt med god samvittighet når det er så mange andre interessante spill som dukker opp. Noen unntak dukker opp, som feks Dark Souls 3, og The New Order.
"Laugh, and grow fat!" - Fatman, MGS2
Divinity original sin 2.
Dette blir en mini anmeldelse/ tanker og derfor skriver jeg ikke det under en egen anmeldelse. Skal også unngå spoilers.
Etter i underkant av 107 timer så ble jeg ferdig med spillet, spilt siste seksjonen om igjen får å se to av endingne og begge endingen er mer en gode nok syns jeg. Spilt igjennom enkelig fight om igjen for å prøve å få en npc til og overleve eller at jeg ikke likte hvilke valg jeg valgte osv..Fikk en liten tomhetsfølelse av det, kanskje ikke like mye som p5. Uansett veldig få ting som irriterte meg her men, inventory systemet kunne kanskje blitt gjord litt bedre, jeg mener det funger , men hadde ikke gjord noe om du kunne valgt flere items på engang enten det var å selge de, eller fjerne de, eller flytte de til et sted, med mindre det går og jeg bare ikke fant ut åssen da... andre ting som kunne irritere med litt var at veldig ofte så hadde jeg problemer med å starte samtaler med folk hvis de gikk...
uten om det hadde jeg enkelig ingenting å klage på

Spillet er delt i fire akter. Hvor alle aktene er enkelig veldig bra dog 2 og 4 er mine favoritt , men alle har sine øyeblikk. Du har mye frihet i hva man skal gjør, hvilke oppdrag man skal ta , hvordan de skal løses , hvordan kampene skal håndteres eller om u skal prøve å snakke det ut av situasjoner. Og det var vel mye av det som gjorde at jeg likte spillet veldig godt friheten til å gjøre veldig mye, du kan jo drepe hver karakter du møter hvis du vil osv. Også mye vanskelig valg. En par gode twister jeg ikke så komme og derfor en av de bedre jeg har sett på lenge. Kunne kanskje sett en eller to av de hadde jeg spilt nr 1 og gjort litt research i forhold til de original spillene. Haug av forskjellige abillites og skills. Selve turn based kombat var top notch, gir deg også mye frihet i planlegge, når det trengs, kombinere abilites som å kombiner en stein med olje så kaste noe med flammer på den etter på.

Selve hovedhistorien er helt greit, men spillet har mye gode små historier i side oppdrag sine og historier i sideoppdragene som også går sammen med hovedhistorien at det gjør ikke meg så mye, hjelper jo som sagt på frihet og det hjelper jo også at karakteren er bra lagd, variert og har sine egne gode oppdrag. Syns dialogen hovedsaklig var veldig bra , med litt humor engang i blant spesielt fra Fane, og når jeg nevner Fane , er jeg enkelig enig i de som sier at det er ganske greit å ta han med på første gjennomgang av spillet.
Også smart hvis du lærer deg pet talk ganske fort. Likte også spirit vision veldig godt, har ikke lyst å forklare hva den gjør uten om navnet, i tilfelle noen tar det som en spoiler.

Nå blir det sikkert en ny gjennomgang , det frister i hvertfall hvor jeg skal ha med de to origins karakterene jeg ikke fikk tatt med meg første gjennomgang. Og hvor jeg skal prøve å løse oppdrag på andre møter og velge andre valg, spesielt i akt 3.

Et utmerket godt rpg, som også har et bunnsolid gameplay en grei nok historie, men mye gode side historier og hode karakter historier. Friheten som sagt hjalp meg også veldig mye til at jeg likte det så godt. Jepp, jeg legger dette under et lite mesterverk. Kan også si at jeg endelig har fullført 5 indie spill minst

Også vært å nevne at du får en haug av mye varierte side oppdrag, mye små stoff i dette spilelt jeg ikke har sett andre spill gjort før.
Fullførte Ty 1 i går etter rundt 7 timer. Et ganske så bra platformer spill. Som starter greit, men blir enkelig ganske morsomt og bra etter du kommer forbi andre boss å åpner opp ny boomeranger , samt de senere levlene likte jeg generelt bedre. Relativt svak historie, og ganske så chessy voice acting som gjør at du antakeligvis ikke klarer å smile litt av det eller læ. Bossene er helt greie, ikke veldig vanskelig når du skjønner åssen du tar dem, men et av de lettere spillene jeg har spilt på en god stund fikk aldri en game over klart alltid å sørge for at jeg hadde nok ekstra lifes. Men, ja et godt spill når du kommer litt uti det. Nå skal jeg starte på nr 2 og det blir en liten tur ned barndomsminnene...
Ble ferdig med Assassin's Creed: Origins i natt.

Jeg trodde Black Flag var AC på sitt beste, men dette er AC på sitt beste. Er i hvertfall min favoritt i serien. Settingen er fantastisk. Verdenen og stedene man besøker er veldig imponerende og nydelige. Spoiler:Fikk gåsehud første gang jeg så Swinxen. Kule karakterer. Kanskje den hovedpersonen jeg personlig liker best fra et AC-spill.

Gameplayet føles milevis bedre enn tidligere titler. Parkouren er friere og man kan så å si klatre på alt. Alt føles så silkeglatt og. Combaten føles også fantastisk her.

Oppdragene og var veldig bra syns jeg. Til og med de fleste sidequestene var konge.

Nei det var rett og slett alt jeg kunne håpt på. Er spent på å se hva neste AC blir.
Shadowrun returns i går.

Et solid turn based strategi spill med rpg elementer. Det er ingenting i veien med setningen i hverfall. Likte også karakterene veldig godt. Meget god historie som starter så og si rett på. Syns også skill systemet var bra eller karma som det het her. Ikke gjør som meg å ikke bruk karma før etter 4-5 mission, greit nok å spare litt karma , men ja ikke vent nødvendigvis så lenge samme gjelds med å vente så lenge før du kjøper våpen / eller magi hvis du bruker magi...

Noenlunde vanskelig selv på normal.
Syns også det var litt kult at spillet tok plass i Seattle spesielt i forhold til setningen og med orker, dverger, alver osv...
Anbefales.
Assassins Creed Origins - Xbox One

Beste spillet i serien. 9/10
Rainbow Mushroom
  • Los
  • Los
Jeg og samboeren så akkurat rulleteksteb i Super Mario Odyssey. Men vet ikke om det teller som å ha gjennomført det
Vis vinden løye går e rett på tryne
  • 0
Kjøpte meg en ps2 fordi sony er sta til å relansere Gran Turismo 4 i ps store. Har savnet dette spillet så nå kjører jeg en solid gjennomgang!
Hvis Gud eksisterte ville han ikke skapt meg, dårlig trekk å skape en overmann!
  • 0
Siterer Bob-Ingolf:
Kjøpte meg en ps2 fordi sony er sta til å relansere Gran Turismo 4 i ps store.

Har faktisk vært innom tanken selv , men ikke forhold til gran turismo, men man kan heldigvis emulere og de absolutt fleste ps2 spilla jeg har lyst å spille har etterhvert fått en hd versjon eller havnet på psn classics eller til og med havnet på steam i noen få spill. Men, det er et par spill jeg gjerne skulle sett fått hd eller psn classics som ace combat 4 , 5 og zero til og med katamari spilla på ps2 Men, det er dessverre en del ps1 spill som ikke er er på psn europa , men i japan/ usa.
  • 0
Assassins Creed: Origins

Da var historien fullført. Jevnt over synes jeg den var nokså god. Settingen er, som jeg sikkert har nevnt før, spennende og spillet har noen interessante hovedkarakterer (for uten å si så mye mer, mener jeg vitterlig det er mer enn én). I tradisjon tro møter du jo også kjente historiske personligheter. Synes et par av dem dukket opp rimelig fort, for så å forsvinne like fort igjen, men det får så være.

På grunn av det store fokuset på sideoppdrag, hvor mange av dem har egne historier, er nok hovedhistorien litt rotete. Nåtidshistorien er redusert til det minimale, som sikkert vil glede en god del. Samtidig gjør det at Origins ikke knytter så altfor store bånd til resten av serien. Jo, vi får et lite innblikk i hvordan hele "brorskapet" begynte og leter du godt nok finner du en og annen referanse her og der. Men det er liksom det. Jeg sitter litt igjen med en følelse at det er noe som mangler og begynner nesten å lure på om dette er første spill i en ny trilogi i serien.

Når det gjelder spillet generelt, har jeg lite å sette fingeren på. Egypt er en svært artig sandkasse (huehue) å utforske, for ikke å snakke om hinsides stort. Stemningen er magisk og det er vanvittig mye å gjøre. Det nye kampsystemet gjør kampene mer intense, selv om det vel bare blir en "light-versjon" av Dark Souls. Ellers begynner nok oppskriften å bli velkjent for folk flest, men jeg for min del finner fortsatt stor underholdning i disse spillene og føler allerede lysten på mer. Derfor skal jeg fortsette ved å jakte på troféer, som jeg har begynt for vane å gjøre i denne serien.
"But in the end, it's only a passing thing, this shadow. Even darkness must pass. A new day will come. And when the sun shines it will shine out the clearer."
Shadowrun Dragonfall ( Directors cut). Dette er en etterfølger ( eller en standalone expansion pack) som man også kan si som er så og si bedre en shadow run returns på alle måter, eneste som man kan diskutere er selve hoved historien.

Men, kompanjongen er mye bedre, skurkene er bedre, side karakterene er generelt også bedre. Syns også det var kult at siden Shadowrun Dragonfall foregår i Berlin at det bare var en eneste karakter fra returns som dukket opp. Brukte over det 2 ganger så mye tid på dette spillet enn på returns noe som er spesielt siden det er expansion pakk. Historiene til kompanjongen var veldig bra, variert og noen av demmes oppdrag er også meget bra , med mye dilemmaer , vanskelig å si en klar favoritt av de, kanskje Gloria? Uansett det er en par overraskelser både i oppdragene demmes med dilemmaer men, jeg fikk også en kompanjong jeg ikke så komme. Også vært å nevne at de fleste av kompanjongen har et eget skill tre som gjør de litt mer variert.

Dette er også spill som stiller mye vanskeligere valg enn returns, du får veldig mye valg om hva er det som er mest rett og minst feil, en del av valgene er ikke klare i det hele tatt når det kommer til dette, du må rett og slette velge hva du håper og føler er det beste av de valgene man får.

Mye varierte oppdrag, med gjerne et par flere valg muligheter, og ruter man kan ta, spill er passe vanskelig på normal, selv om det ikke var mer enn bare en kamp i hele spillet jeg måte ta det tre ganger å det var en kamp som hadde side oppdrag i tillegg, igjen kunne det oppdraget ha blitt løst på en helt annen måte ved å velge kanskje et helt annet valg.
Liker atmosferen og somsagt i Returns settingen er det heller ikke noe i verre med.
Det er sjelden et spill har gitt meg så mye vanskelige valg, jeg blir heller ikke overasket om jeg kommer til å runne det igjen

Også vært å legge til at det er et par gode twister her.

Uansett nå er heller spørsmålet skal jeg spill shadowrun hong kont, total war shogun 2 eller noe helt annet
  • 0
Call of Duty: WWII - Xbox One

Ufattelig bra! 9.5/10
Rainbow Mushroom
  • 0
Owlboy

Det visuelle og musikken er veldig, veldig bra, men resten er litt mer varierende. Dungeondesignet er for det meste bra, men av og til føler jeg at de har vart litt for lenge, og bare er dratt ut for at spillet skal bli lengre. Også er de fleste bossene, spesielt de lengre ut i spillet ganske dårlige. Jeg føler rett og slett at kontrollene ikke er gode nok til at bosskampene skal bli gode og engasjerende. Men det kan komme av at jeg spilte med mus og tastatur istedet for med kontroller.
Let the voice of love take you higher

For å diskutere må du være innlogget. Om du ikke er medlem ennå - bli medlem nå!